woensdag 24 december 2014

Afgeloste schulden

Vandaag ben ik nog niet aan het werk gegaan, tot gisteravond kon ik niks binnenhouden, en dat voel ik wel in mijn hoofd en benen nu. Dus dan maar met mijn financiƫn aan de gang. De toeslagen deze maand waren in totaal 970 euro, het salaris (met eindejaarstoeslag) 1370. Er stond nog 220 euro achterstand bij de woningbouw, die heb ik betaald samen met de komende huur, dus daar loop ik nu weer mee gelijk. Bij de kinderopvang staat een bedrag van 720 euro open. Daar heb ik een betalingsregeling mee van 3 maanden, 240 euro extra per maand. Nu staat daar nog 480 euro open. Bij de belasting stond nog een bedrag van 513 euro open. Ook die heb ik nu helemaal afbetaald. Bij elkaar toch 973 euro. Ik heb nu in mijn boodschappen pot deze maand 100 euro zitten. 2 januari komt de kinderbijslag, die deel ik altijd door 2. Van mijn deel kan ik indien nodig nog 50 euro in de boodschappenpot doen. Voor zover ben ik heel tevreden met mijn aflossingen deze maand.

5 opmerkingen:

  1. Lekker gevoel zal dat geven, die aflossingen. Krap booidschappenbudget voor twee personen. Goed doel om het te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap: 100 euro een maand eten. Elders las ik dat iemand ruim 100 euro p/m wilde uitgeven om een lieve oude poes met ws diabetes nog een poosje te laten leven. Gewoon, valt me op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met 100 euro kunnen we uitkomen. Ik moet wel zeggen, we eten bij de warme maaltijd vrijwel nooit vlees, mijn dochter houdt er niet van en ik mis het niet, en ei of visstick vinden we allebei lekker. We gooien hier nooit eten weg, maar hebben ook nooit honger. Mijn streven is met €2,50 per dag uit te komen. Vaak lukt dat. Het geld wat over is gebruiken we voor goede aanbiedingen. 100 euro aan een poes ga ik niet uitgeven, voor de zwerver hier uit de buurt hebben we voer van 25 cent staan :-)

      Verwijderen
    2. Maak je de vissticks zelf? Ik vind de laag paneer altijd teveel vandaar dat ik het zelf maak en dan iets groter dan die kleine dingetjes.

      Het zou interessant zijn als je ook zo af en toe een weekmenu schrijft.

      Verwijderen
    3. Ik maak de vissticks meestal zelf. Mijn dochter houdt absoluut niet van paneermeel en ik vind dat laagje heerlijk. Door het zelf te maken kan ik rekening houden met ons beide en ook met onze eetlust van dat moment. Ik heb wel een doos vissticks in de vriezer liggen, als dochter bij oma logeert heb ik niet altijd (lees meestal) geen zin om voor mezelf te koken. Dan zijn die dingen erg lekker op brood.

      Verwijderen