woensdag 31 december 2014

Bestemming kinderbijslag

Normaal gesproken deel ik de kinderbijslag door 2, een deel voor mijn dochter en een deel voor mij. Dat deel voor mij wordt nog wel eens voor andere zaken gebruikt, die ik op dat moment belangrijker vind dan mezelf. Van deze kinderbijslag wil ik wel schoenen kopen, die ik wil zijn 25 euro. Dochter heeft nieuwe onderbroeken, sokken en leggings nodig, de schoenen heeft zij maandag al gehad. Voor de boodschappen wil ik ook nog 50 euro reserveren, al denk ik wel dat ik uitkom met wat ik heb. Voor de spullen van dochter heb ik in mijn hoofd 50 euro maximaal kwijt te zijn. Er blijft dan nog 75 euro over.
Volgende week ben ik jarig, en dit weekend wil ik dochter en het buurmeisje (haar hartsvriendin) mee te nemen naar de ochtendfilm, aangezien die nu nog 5 euro is, en volgende week weer 10 euro. Het buurmeisje wil ik graag meenemen dat zij er ook een keer uit is, haar moeder is ernstig ziek en ik kan me voorstellen dat dat heel moeilijk is voor kind. Voor dochter is het ook leuk om een keer een vriendin mee te nemen.
De broek die ik voor mezelf wou aanschaffen schuif ik door naar komende maand. Bij de afgeprijsde broeken zitten dit keer geen naar mijn smaak, en broeken voor de volle prijs betalen doe ik niet, als ze regelmatig voor 12 euro (23 euro goedkoper) de deur uit gaan.

7 opmerkingen:

  1. Wat een lief en leuk idee van die film. Veel plezier en alvast van harte gefeliciteerd.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel plezier bij de film. Ik heb je toegevoegd aan mijn leeslijst.
    De allerbeste wensen voor jou en je dochter voor 2015.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kinderbijslag is toch altijd weer prettig! Ik ben er ook altijd blij mee.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee en heel lief voor het buurmeisje! Ik lees je blog graag en vind dat je het super goed doet! Ga zo door!

    Groetjes van Ally

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je met dochter en buurmeisje naar de fim gaat, veel plezier samen!
    En de beste wensen uiteraard voor dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen