vrijdag 26 december 2014

Boodschappen

Deze week wou ik binnen het budget van 17,50 blijven. Een goede uitdaging, waarbij er iets overheen wel kan, maar niet heel handig, dan kom ik met mijn budget van 100 euro in de knoei. En komende week zijn er een paar goede aanbiedingen van 'onnodige' zaken: vruchtensap en huismerk cola. Juist omdat ze onnodig zijn, maar soms wel lekker, koop ik ze alleen in de aanbieding. Deze week zag mijn boodschappenlijst er zo uit:


  • 1 brood                    €1
  • 2 pakken melk       €1,20
  • 3 potjes groente     €2
  • 1 fles allesreiniger €0,55
  • 1 kilo bananen       €1,10
  • 1 pak appelsap       €0,80
  • 1 rol beschuit          €0,40
  • 1 pak Zeeuwse bolussen 50% korting €1,25
  • 1 zak Engelse drop €1,20
Door de buikgriep hebben we minder gegeten, en de dagen dat dochter bij oma is heb ik op mijn werk warm eten gegeten. De rest van wat er is gebruikt kwam uit de voorraad. Deze week is er ruim 7 euro overgebleven. Komende week moet ik in ieder geval weer aardappelen en eieren halen. Met de spaarkaarten loop ik goed op schema, de tweede kaart is vol. Nog 1 week is die actie, als ik zo door ga komt die derde kaart makkelijk vol. Dan heb ik weer 3 nieuwe normaal dure tandenborstels in mijn voorraad. Soms voel ik me net een hamster.

4 opmerkingen:

  1. Dat is weinig met twee mensen! Dat moet jou een heel goed gevoel geven!
    Ik hamster ook altijd als dat kan en nuttig is. Soms is er geen enkele 2 voor 1 prijs aanbieding waar ik wat aan heb. Dan koop ik niets, want dan heb ik er helemaal niets aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Nieuw Begin,

    Allereerst wil ik zeggen dat ik heel veel respect voor je hebt. Ik heb alles gelezen en meisje wat ben je goed bezig!

    Ik ga je volgen!

    Een hartelijke groet van Mina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Het is een sport geworden om te leven van zo min mogelijk geld. Ik heb een paar jaar geleden ervoor gekozen om een kwart van mijn uren in te leveren. Nu het niet zeker is of ik aan het einde van 2015 nog steeds een baan heb, wil ik zo min mogelijk uitgeven om sneller al mijn achterstanden te hebben ingelopen. Elk tientje is mooi meegenomen :-)

      Verwijderen