maandag 22 december 2014

Een chaotische, maar speciale dag

Vanmorgen moest ik mijn dochter naar de opvang brengen. Daar aangekomen was het nog helemaal donker. Ik was ook wel een beetje aan de vroege kant, dus misschien was dat het. Maar om kwart over 8 was er nog steeds niemand. Toen begon ik al wel lichtelijk te stressen, nog steeds niemand, en ik moet werken, en juist de dagen voor kerst is er meer werk wat gedaan moet worden. 5 minuten later kwam er een andere ouder melden dat de kinderen even werden opgevangen bij de creche van dezelfde organisatie. Uiteindelijk was ik 10 minuten te laat. Maar ook zo druk en chaotisch in mijn hoofd, en dat snel kwijt raken gaat nog niet lukken. De opdracht van mijn teamleidster was rustig aan doen, teveel stress en daar verkeerd mee omgaan leverd mij paniekaanvallen op. Dat rustig aan heb ik de hele dag vastgehouden, waardoor ik toch nog vrij veel werk af heb gekregen. Het is fijn als een paar mensen ook weten hoe ik in elkaar zit, en me daar ook af en toe op wijzen als ik het zelf niet zie.

Vanmiddag werd er ook nog op de deur geklopt. Niet zo raar, mijn zusje zou met haar kinderen op bezoek komen. Ik dacht dat ze een keer op tijd was. Maar het was mijn begeleidster. Haar had ik niet verwacht, aangezien de begeleiding is afgesloten. Ze had me aangemeld voor een financieel extraatje uit een kerkelijke gemeente hier. Kreeg ik zomaar 50 euro. Ik ben er nog steeds een beetje onderste boven van. Dat geld heb ik even weggelegd, de opdracht was om er iets leuks mee te doen. In overleg met mijn dochter is besloten volgende week naar de bios te gaan en als de film uit is bij de mac te eten :-) ik vind het een heel leuk plan. Ik vind het heel speciaal dat dit gebeurd is.

1 opmerking: