maandag 29 december 2014

Een echte meidendag

Vandaag was het onze dag, een dagje lekker weg. Gewapend met de 100 euro gingen we op weg naar de bus. Die weg was 1 grote hobbelige schaatsbaan, maar gelukkig waren we een paar minuten eerder van huis gegaan, we waren precies op tijd bij de bushalte. Eenmaal in de bioscoop hadden we een leuk voordeel, de ochtendfilms kostten in plaats van 10 euro per persoon 5 euro. Van het bespaarde geld haalde we snoepjes ter waarde van 2,25 en drinken voor 5,60. Dochter hoefde in de pauze geen drinken meer, zij had nog. Ik haalde voor mezelf wel drinken en wat lekkers voor ons allebei voor 7,60. Het was echt een hele leuke film.
Na de film zijn we het centrum ingegleden en hebben lekkere warme laarzen voor dochter gevonden voor 35 euro. Toen we op onze favoriete plek wilden gaan eten (la p.lace) hadden ze geen drinken meer, alleen water. Ik ben niet verwend, maar als ik best veel uitgeef aan eten en drinken, moet dat geen water zijn. Dus zijn we naar de h.ema gelopen om daar wat te eten, in totaal was ik daar 7 euro kwijt. Ik heb ook 2 mooie nieuwe shirts voor mezelf gekocht voor 15 euro. De kaart die ik heb gekocht was 2,40. Van de 15 euro die over was hebben we de dvd van frozen gekocht. Dochter en ik hebben allebei een hele leuke dag gehad.

6 opmerkingen:

  1. Klinkt als een heel leuke dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel hé dat je met weinig kan doen en zo leuk als het lukt dat je nog iets extra's kan kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn dochter was bij het naar bed gaan nog zo vol van deze dag. Door het vooraf te plannen heb ik geen enkele keer nee hoeven te zeggen. Het heeft mij een heel goed gevoel gegeven :-)

      Verwijderen
    2. Met acht valt er al zoveel uit te leggen, en afspraken te maken, een heerlijke leeftijd.
      Die van mij is 9, super trots op haar vandaag. Ik had me bijna laten verleiden tot het kopen van kerstmeuk. Het lag al in het karretje. En toen bedacht ik mij ineens en legde uit dat we het niet nodig hebben en ook geen bergplek er voor hebben. Ze hielp met terug zetten. Wel met een teleurgesteld koppie, (dat mag, was ook niet leuk) maar verder geen drama gedoe, en de rest van de dag was heel gezellig. Thuis zei ze nog dat het goed was, want we hebben al zoveel mooie kerstspullen.

      Verwijderen
  3. Dat klinkt erg gezellig! Leuk, samen zo'n dagje uit!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen