donderdag 25 december 2014

Kerstkleding

Dochter en ik bezoeken regelmatig een kleine kerkgemeente hier in de stad, al een aantal jaar. 3 keer per maand in een kleinere deelgroep, 1 keer per maand de hele gemeente bij elkaar. Met de kerst is ook de hele gemeente bij elkaar. Elk jaar is daar ook een man van mijn eigen leeftijd bij. Elk jaar knoopt hij een praatje aan. Zoals ook dit jaar. Zijn gesprek viel al snel op mijn kleren. Dat ik in mijn gewone kleren kwam die ik altijd draag. En geen kerstkleren (in mijn hoofd kwam het binnen als niet opbouwende negatieve kritiek). Als ik daar over nadenk klopt dat ook wel. Ik geef niet zo makkelijk geld uit aan mezelf, en al helemaal niet aan kleren. Ik had wel een nieuw shirt willen kopen, maar ik gunde mijn dochter haar nieuwe ook, en ik kan prima een weekje wachten. Vind ik het erg dat ik er op aangesproken wordt? Niet meer. Dit is wie ik ben. Als andere mensen dat niet bevalt jammer dan. Door mijn trauma heb ik het niet meer zo op mannen, het is prima dat ze rondlopen, zolang het maar niet bij mij is. Het nadeel van die jongen is dat hij dezelfde naam heeft als mijn grootste nachtmerrie en zich ook zo wijs gedraagt. Wie weet gaat dat ooit nog eens over. Voor nu ga ik lekker genieten van de kerst. Dochter is lekker aan het spelen bij de buren en hier staat de muziek aan :-)  Vrolijk kerstfeest iedereen

8 opmerkingen:

  1. Ook zonder speciale kerstkleding kun je kerst vieren.
    Voor jou ook een fijn kerstfeest.
    PS. Ik heb je toegevoegd aan de leeslijst op mijn weblog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Zuinig aan. Hoe kan ik blogs in een leeslijst krijgen?

      Verwijderen
    2. Je gaat in je menu naar:
      indeling en kiest dan voor:
      een gadget toevoegen
      kies dan uit de 28 mogelijkheden: lijst met blogs
      Je kunt deze lijst noemen zoals je wilt en verder kun je kiezen hoe je de weergave wilt: alfabetisch of op laatst bijgewerkt.
      Ik heb gekozen voor miniatuur van meest recente item en de titel.
      Je kunt toevoegen wie je wilt en ook in de weergave heb je veel mogelijkheden.

      Verwijderen
  2. Oei, ik heb ook van die mannen in mijn familie rondlopen. Ze zijn kerkelijk (dat vind ik prima) en menen mij op van alles te mogen aanspreken vanuit een soort misplaatst superioriteitsgevoel. Over mijn kleding, mijn figuur, mijn woonplaats, mijn muziekkeus, etc. Vervelend, maar mensen veranderen nu eenmaal niet. Gelukkig heb ik weinig met ze te maken. Geniet lekker van je Kerst zonder zeurmannen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen idee hoe deze man het bedoeld heeft. Zo heeft ieder mens zijn eigen manier om contact te maken en mogelijk was dit een onderwerp om een gesprek aan te knopen zoals anderen over het 'slechte' weer beginnen.
    Zo ken ik iemand die een onbekend persoon inschat en een opmerking maakt wat zeker bij de ander gespreksstof zal brengen en zo waar hij heeft een gesprek en vaak niet oppervlakkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook geen speciale kerstkleding hoor, we lopen gewoon in spijkerbroek met lekkere trui erop. Manlief ongeschoren.Maakt niks uit toch? Als we maar lief zijn voor mekaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik trek voor de kerk altijd wel mijn zondagse jurk aan. Ik vind het wel fijn om de zondag letterlijk en figuurlijk een beetje speciaal aan te kleden. Maar ik zou mensen die hun gewone kleding dragen er zeker niet op aanspreken. Iedereen mag dat voor zichzelf bepalen!

    Huisvijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier geen Kerstkleding, lekker in spijkerbroek. Hoewel ook wij kerkelijk zijn. Maar het zit 'em niet in de kleding. Yasr.

    BeantwoordenVerwijderen