dinsdag 30 december 2014

Opgeruimd het nieuwe jaar in

Ik ben me al weken aan het ergeren aan de troep in de speelgoedkast van dochter. Ik had me al een paar keer voorgenomen haar kastje op te ruimen, zijzelf kon het niet meer overzien, en ik gooi graag weg. Maar elke keer was ik het aan het uitstellen. En werd de troep in het kastje alleen maar erger. Ik heb vanavond eindelijk een grofvuilzak gepakt en ben de planken gaan opruimen. De zak is voor de helft gevuld en het kastje is weer netjes een te overzien. Morgen wil/moet ik van mezelf de rest van de benedenverdieping opruimen en weer netjes maken. De afwas weer even doen, een schoon tafelkleed op het tafeltje leggen, de was bouwen en opruimen, en de vloer vegen en dweilen.
 Morgen middag gaat dochter weer naar oma, nieuwjaarsdag moet ik werken, en ik vier oudejaarsnacht het liefst in bed diep onder het dekbed weggedoken. Die knallen vind ik verschrikkelijk, en bed is in mijn hoofd een veilige plek. Toch zal ik blij zijn als het weer voorbij is. Mijn dochter houdt, logisch, wel van het vuurwerk, en bij oma is het gezelliger. Dat vind ik niet erg, het is fijn dat ze bij oma ook een speciale dag heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten