vrijdag 26 december 2014

Tweede kerstdag

Vandaag had ik een dienst van een collega overgenomen, dus mijn dochter is gister bij oma gaan logeren. Komend weekend heb ik ook dienst, dus heel erg is dat niet.
Omdat dochter pas na de kerst weer terugkomt, heb ik gisteravond de kerstboom al afgebroken.
Voordat hier de hulpverlening in beeld kwam was het huis zowat onbegaanbaar, op het ergste punt had ik een extra vloerbedekking van vuil door het hele huis. Niet dat ik er trots op ben, maar dat was de situatie. Ik heb in de afgelopen jaren geleerd hoe het kon ontstaan, en wat mijn valkuilen daarin zijn. Een grote valkuil van mezelf is dat ik een verzamelaar kan zijn. Daar ben ik me nu heel goed van bewust. Een dingetje van mezelf is dat ik 'troep' zie wat er niet is. Zoals de kerstboom. En van die 'troep' word ik onrustig. Dus nu de kerst voorbij is, is de kerstboom naar de zolder verbannen. En zie ik dat het toch wel vrij netjes is zonder dat obstakel :-)

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat je die onbegaanbaarheid van je huis onder controle hebt en het nu netjes kan houden.

    Ook hier is de kerstboom net afgebroken omdat bij mij de knop om is naar de kerst die (bijna)voorbij is. En dan wordt ik dus ook onrustig van die 'kerstrommel'. Wel raar eigenlijk, eerst verheug ik me er op en kan ik het niet snel genoeg allemaal neerzetten...en nu moet het zo snel mogelijk weer naar de zolder.

    Werk ze dit weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap hoor dat je al zover bent gekomen en het zelf weer overziet allemaal.

    Doen wat voor handen ligt werkt meestal het beste, denken oh dat doe ik morgen betekent vaak nog meer uitstel, bij mij dan.

    Ook fijn even je handen vrij te hebben en weten dat dochter het ook fijn heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het denken 'dat doe ik morgen' is 1 van mijn grootste valkuilen, want ik blijf het dan ook uitstellen. Met als resultaat dat er meer rommel bij komt, en ik nog minder puf heb om er aan te beginnen. Net zo'n cirkel. Daar is het in het begin mis gegaan. Ik kan nu nog steeds denken, dat doe ik morgen (omdat ik bijvoorbeeld dan vrij heb). 9 van de 10 keer doe ik het dan ook echt.

      Verwijderen