zondag 28 december 2014

Vrije dag :-)

Na 3 dagen te hebben gewerkt heb ik morgen een dag vrij. Weekenddiensten vind ik heel leuk om te werken, maar ze zijn ook erg vermoeiend. Vooral psychisch merk ik dat. Ik hou van (bijna) alle bewoners op mijn werk, en ze lijken het meestal ook fijn te vinden om me te zien.
Maar morgen heb ik een dag vrij :-) geen wekker om te zetten, want dochter heeft ook nog vakantie. We hebben samen besloten om er morgen een leuke dag van te maken. We gaan eerst naar de bioscoop, en als de film afgelopen is gaan we het centrum in, winter schoenen voor docher halen, iets eten op onze favoriete plek en nog even langs een klein boeken zaakje.
In de kerstkaart van mijn ouders zat 50 euro (ze hebben nog steeds het idee dat liefde te koop is), en het geld dat ik via mijn begeleidster kreeg was ook 50 euro. De film kost 20 euro voor ons twee├źn, in de pauze gaan we ook iets lekkers halen, daar heb ik 10 euro voor gereserveerd. Dan hebben we nog 70 euro over. Voor de schoenen hoop ik niet meer dan 40 euro uit te geven. In de boekenwinkel wil ik kijken voor een mooie kaart voor mijn begeleidster, en daar hebben ze erg mooie altijd. Ik heb ook nog een boekenbon van 10 euro liggen, dan kan dochter ook meteen voor een boek kijken.
In mijn begroting heb ik nog 20 euro speling. Daar ben ik blij mee, er gaat niets verloren van ons boodschappenbudget.

3 opmerkingen:

  1. Fijn hoor, dat je wat extra uit kan geven en er zo samen met je dochter een leuke dag van kan maken. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of je ouders gunnen je een extraatje. (mindfull omdenken ;-) ) Beschouw het als een echt kadoo en doe er wat leuks mee. En dat doe je. Hoezo pause in de film? Dat is bijna nergens meer zo. Je mag je drankje en eten gewoon mee naar binnen nemen. Tip: neem het van huis mee.

    Naar welke film gaan jullie? Mijn dochter vind het ook altijd erg leuk om naar de film te gaan. Wij gaan graag naar het filmhuis. Is goedkoper als de grote bioscopen en meestal ook leukere films. Hoewel we deze vakantie naar Wiplala gaan.

    Heel veel plezier en geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de bioscoop waar wij heen gaan hebben ze altijd een pauze. Alleen als je de zaal voor jezelf hebt kun je kiezen, wel of geen pauze. Normaal neem ik altijd eten en drinken mee, maar morgen mogen we daar een keer iets kopen van mezelf ;-) We gaan naar mees Kees. Mijn dochter had 5 films waar ze heel graag heen wou, uiteindelijk heeft ze deze gekozen.

      Verwijderen