zaterdag 24 januari 2015

Afbetaalde schulden januari/februari

Deze maand heb ik mijn doel om 300 euro af te betalen gehaald. 240 euro is naar de betalingsregeling van de bso gegaan. Hier moet ik nu nog 240 euro aan betalen, en dan is dat klaar.
Ook heb ik vitens gebeld hoe hoog mijn achterstand was. Dat bleek mee te vallen, 44 euro. Wel stonden er nog 2 bedragen open bij het incassobureau. De 44 euro heb ik betaald, en 1 van de rekeningen van 55 euro. Nu staat daar nog een rekening van 78 euro open. Die is volgende maand aan de beurt.
Voor het overblijven van dochter stond nog 175 euro open. Daar heb ik nu 100 euro aan betaald, volgende maand betaal ik de andere 75 euro. Bij elkaar is deze maand 440 euro naar de achterstanden/schulden gegaan.

De schuldenberg wordt steeds kleiner, en ook steeds overzichtelijker. Waar ik in november niet wist waar ik moest beginnen, heb ik nu al 1000 euro afbetaald. Als ik zo door kan gaan ben ik over 6 maanden weer helemaal bij :-)

De schulden die nu nog open staan (zo uit mijn hoofd)

  • Zorgverzekering:    €900
  • Bso:                            €240
  • CAK:                           €125
  • Overblijven:             € 75
  • Tricijn:                       €500
  • Vitens:                        € 78

16 opmerkingen:

  1. Dikke pluim voor jou! Maar hoe heb je het toch zover kunnen laten komen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Door mijn kop in het zand te steken denk ik, in ieder geval in het begin. Daarna moesten gaten opgevuld worden met andere gaten. Doordat ik nu geen rijlessen meer heb en de kindertoeslag voor mij hoger is geworden, is er een hoop ruimte gekomen om af te lossen. En ik wil het nu ook doen, als ik dit jaar mijn baan verlies (daar is nog niks van duidelijk), is mijn financiƫle situatie een stuk beter.

      Verwijderen
    2. Je moet trots zijn op jezelf, je pakt nu duidelijk door.
      Lekker die kop omhoog: jij doet het toch maar!!

      Verwijderen
  2. Wat fijn dat je het op kunt lossen, heel veel succes ermee, je neemt verantwoordelijkheid en dat is geweldig. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed van je, wilde je even laten weten dat ik bewondering heb voor hoe je gaat voor het grip krijgen en blijven houden op je financiele situatie

    Aagje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap hoor. Complimenten. Ga je na het aflossen ook een buffer sparen (desnoods in een oude sok) om hoge tegenvallers meteen te kunnen betalen?

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Na het aflossen ga ik sparen voor een buffer. Waarschijnlijk wel in een oude sok, dat werkt voor mij beter dan op een spaarrekening, daar blijft geld in een slechte periode bij mij nooit op staan.

      Verwijderen
  5. Wat is Tricijn als ik vragen mag?
    Verder goed gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tricijn is de waterschapsbelasting. Afgelopen jaar heb ik daar ontheffing voor gekregen, maar van 2 jaar had ik de gevraagde papieren niet meer. Dus dat moet wel betaald worden.

      Verwijderen
  6. Jouw zorgverzekering, wanneer los je die af? Hierover kun je toch een boete krijgen?(Dan moet je nog meer betalen).
    Yasr

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vanaf 20 maart kan ik de zorgverzekering gaan aflossen. Die boete krijg ik al, de premie + 50 euro extra halen ze elke maand van mijn loon af.

      Verwijderen
    2. Jammer dat je al een boete hebt. Ik vind dat je het aflossen super doet. Mijn complimenten. Yasr

      Verwijderen
    3. Het is inderdaad jammer van die boete, maar als ik die schuld in 3 maanden kan aflossen scheelt het dit jaar sowieso 250 tot 300 euro aan boetes. Dat vind ik al heel mooi :-)

      Verwijderen
  7. Je gaat super! 6 maanden nog te gaan dat is goed te doen en .... het einde is in zicht! Wat sparen betreft en wat voor mij erg goed werkt zijn die spaarpotten die je open moet maken met blikopener, je kan ze overal voor weinig kopen. Ik heb er altijd twee, 1 voor de vakantie en 1 voor december (dure maand) Doe er elke week geld in, vanaf 50 eurocent mag erin. En als we dan vakantie hebben dan gaat de pot eraan vooraf moet iedereeen zeggen hoeveel er inzit en dan gaan we tellen!
    Mina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk zo'n overzichtelijk dat lijstje, weet je precies waar je aan toe bent en wanneer je er vanaf bent. Geweldig hoe je bezig bent.

    BeantwoordenVerwijderen