dinsdag 13 januari 2015

Begroting februari

Gisteravond heb ik de vergroting voor februari gemaakt. Mijn planning is ooit begonnen op de 15e van de maand, als het voorschot van de belasting komt. Dit jaar heb ik de voorschotkraan een heel eind dicht gedraaid. Misschien krijg ik volgend jaar wel wat terug. Mijn inkomsten schat ik altijd te laag in. Dat doe ik expres, zo kan het nooit tegenvallen.

Mijn inkomsten zijn:

  • Toeslagen - €850
  • Salaris -       €750
Mijn uitgaven zijn:
  • Huur -         €510
  • Bso -            €590
  • Water -       €100
  • Energie-     €100
  • Boodschappen - €100
  • Sponsor gezin -  €50
  • TV -             €50
  • Tricijn -      €100
Voor het eventuele geld wat niet gepland is:
  • Zorgverzekering - €100
  • Overblijven -          €100
  • Ov-chipkaart -        €20
Bij het bso-bedrag zit ook de aflossing die ik beloofd heb om te doen, hierna nog 1 maand en dan loop ik weer bij.Het waterbedrag is vrij hoog, zo loop ik de achterstand in die ik bij vitens heb. De premie van de zorgverzekering wordt van mijn loon afgehaald, de schuld die ik daar heb ik bijna 1000 euro. Ik heb een sponsorgezin en een sponsorkind van beide 23 euro per maand via een organisatie. Deze mensen wil ik zo lang als mogelijk is blijven sponsoren. Het bedrag van de TV is ook hoog vanwege een achterstand. Voor de ov-chipkaart moet ik (helaas) ook geld rekenen, aangezien dochter toch zeker nog 2 of 3 keer naar het ziekenhuis moet. 

12 opmerkingen:

  1. Knap hoe je de financien op een rijtje hebt. Krijg je nog verder begeleiding hierin en/of iemand bij wie je terecht kan als je advies nodig hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ik krijg hier geen begeleiding in. Ik heb mijn schulden nooit bij mijn begeleidster gemeld, ook niet als ze het vroeg. Ik heb daar geen spijt van, nu kan ik het op mijn eigen manier doen.

      Verwijderen
  2. Reserveer je niet voor BV eigen bijdrage zorg?
    Ik heb ook weinig inkomen, maar ik vindt het eng om geen potje te hebben voor het eigen risico.
    Wil ik mijn ieniminie spaarpot niet voor gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil eerst de achterstand van de zorgverzekering inlopen. Ik betaal nu op jaarbasis 600 euro meer, dat is bijna twee derde van die schuld. Op het moment dat ik (bijna) alles heb ingelopen kan ik gaan sparen.

      Verwijderen
  3. Je doet het goed!!
    Hier kan ik nog wat van opsteken, met name het lage bedra voor boodschappen.

    Hoe vaak gaat je dochter naar de Bso?

    Ik ben ook een alleenstaande moeder (31) van twee meisjes (5 en 7)...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn dochter gaat op woensdag en vrijdag naar de bso. Misschien dat we over een paar maanden de vrijdag eraf gaan halen, sinds dit schooljaar is dat niet noodzakelijk meer. Maar voor dochters sociale leven is het nog ontzettend goed.

      Verwijderen
  4. Respect voor het feit dat je, ondanks je achterstanden, het sponsorgezin blijft steunen.
    Heb je alle achterstanden op een rij en weet je precies wanneer deze zijn ingelopen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De grote achterstanden weet ik, dat zijn nog de bso, de zorgverzekering en tricijn. De bso is op 25 februari ingelopen, dan ga ik de 240 euro voor de aflossing van de zorgverzekering gebruiken, die wil ik eind juni hebben afgelost. Dat scheelt 50 euro per maand. Als ik op dit tempo doorga ben ik het eind van het jaar schuldenvrij.

      Verwijderen
  5. Heel veel respect hoor! maar ik zou toch even goed na denken over ander gezin sponseren als je zelf schuld heb. Helemaal via een organisatie.. google even hun naam met administratie index ( van die 50 , gaat precies hoeveel naar de familie? ) en google ook even de salaris van de algemene directeur .

    Persoonlijk zou ik eerst alles op een ritje qua schulden hebben voor dat je aan iemand anders geeft. Het is idd HEEL goed om andere te geven , maar iets ook gewoon doen voor een ander is ook goed, zoals met iemand even in een rolstoel boodschappen doen of lopen. Zet je dan de 50 euro op zij voor je dochter als ze ooit naar haar eigen woning gaat , voor bijvoorbeeld haar inboedel ? eerste autootje , etc etc

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er bewust voor gekozen om deze mensen in het Oostblok te sponsoren. Ik heb het samen met mijn dochter heel goed, mijn dochter krijgt kansen voor haar toekomst, en ze is een blij en vrolijk kind. Ik wil het gezin en het kind wat ik sponsor ook die kansen geven voor hun toekomst. Wij hebben het geluk gehad om in Nederland te zijn geboren!

      Verwijderen