zaterdag 3 januari 2015

Boodschappen

Deze week ben ik minder vaak naar de winkel gefietst als ik me had voorgenomen. Mijn energiepeil lag lager dan normaal, en dat is voor mij een signaal om het wat rustiger aan te doen. Uit eigen ervaring weet ik dat als ik dan op net zo'n tempo door ren ik binnen een week oververmoeid kan zijn. Dan maar wat meer tijd op de bank doorbrengen...

Mijn normale boodschappen zagen er zo uit:

  • 1 brood-                      €0,99
  • 5 kilo aardappels-     €1,00
  • 4 potten groente-      €3,17
  • Schooldrinken-         €1,22
  • 2 repen chocola-       €1,68
  • Kilo bananen-           €1,19
  • 20 eieren-                   €2,47
Van de 17,50 heb ik nog 5,75 over deze week. Ik heb wel meer gehaald, zoals sap en cola, maar dat kwam uit een ander potje omdat ze in de aanbieding waren. Het geld wat over is gebleven deze week gaat ook in dat potje. De boodschappen voor oudejaarsdag had ik betaald van de punten die ik op mijn klanten pas had gespaard.
Komende week wil ik bij de l.idl weer vleeswaren voor op brood halen. Daar kost het minimaal de helft minder dan bij mijn vaste supermarkt, een groot verschil.

4 opmerkingen:

  1. Ik vind dat je het heel "netjes"doet.
    Wat betreft schooldrinken verbaas ik mij erover dat er zoveel pakjes gebruikt er gebruikt worden. Ik weet iet of het in jullie geval zo is. Ik gebruikte voor mijn kinderen een leuke beker met goed opdraaibare dop. Heel wat goedkoper en heel wat karton en plastic op de afvalberg minder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier gebruikt dochter ook pakjes. We hebben al heel, heel vaak bekers geprobeerd. Bekers met deksels, bekers met een soort klepje, bekers met een dop die je naar beneden moet drukken. Het probleem is dat mijn dochter in principe maar 1 opdracht tegelijk 'goed' kan uitvoeren. We hebben hele middagen zitten oefenen hoe je zo'n beker goed moet dichtdoen. Tot zover geen probleem. Alleen op het moment dat de juf zegt dat alle spullen in de tas moeten worden gedaan, dat is ook een opdracht, vergeet ze mijn opdracht, om haar beker goed te sluiten, waardoor hij gaat lekken. Gewoon om die frustratie te voorkomen krijgt ze pakjes mee die in haar trommel passen. Als ze het dan vergeet weg te gooien, is het niet zo'n ramp, de trommel moet toch in de afwas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij gebruiken gewoon een plastic flesje van het water, ik koop 6 water flesjes voor 0.76 bij Jumbo, en met 1 flesje doen ze de hele week. 's avonds zet ik het flesje in heet water en s morgens goed uitspoelen en vullen, met drankje van je keuze. Sluiten prima af. Geeft wel iets afval, nl. 1 flesje in de week maar dat gaat naar het plastic afval. Na vele lekkende bekers is dit al jaren een goede oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor de tip, hier heb ik helemaal niet aan gedacht. Volgende week ga ik het uitproberen :-)

      Verwijderen