dinsdag 6 januari 2015

Een nieuwe spaaractie

Bij de supermarkt heb ik de afgelopen 3 weken met de spaarzegels op de kassabon 3 gratis tandenborstels van p.rodent bij elkaar gespaard. Ik ben er erg blij mee, ergens dit jaar heb ik daarmee 10 euro bespaard. De nieuwe zegel actie is nu wasverzachter, ook best prijzige kant, €3,30 per fles. Helaas hebben dochter en ik allebei een vrij gevoelige huid, de enige betaalbare wasverzachter waar we allebei tegen kunnen kost 50 cent voor 1,5 liter. Ik wil wel proberen op dezelfde manier 3 flessen bij elkaar te sparen, 1 voor mijn broertje en 2 voor mijn moeder.

Op mijn werk waren ze niet heel gelukkig met mijn slijmbeursontsteking. Dat snap ik, dat ben ik zelf ook niet. Maar hij zit er nu, ik moet het er mee doen. Een aantal collega's vonden dat ik thuis hoor te zijn, als ik niet zelfstandig op een afdeling kan staan. Gelukkig dacht de leiding wat meer mee, de komende 3 weken sta ik niet zelfstandig op een afdeling, hoe de bezetting ook is. De afspraak is dat ik elke ingeroosterde dag kom, en doe wat ik kan. Vandaag heb ik een stagiaire van een andere collega ingepikt, zij kon me goed helpen met wat ik niet kon. Morgen loop ik ook samen met een stagiaire, donderdag en vrijdag samen met een collega. Ik ben blij dat het zo kan, psychisch gezien is het beter dat ik blijf werken.

3 opmerkingen:

  1. Heel fijn dat je leidinggevende wel goed meewerkt, dat hoor je vaak wel anders.

    Als je het aankan vertel het hem/haar dan ook en bedank even ervoor. Je geeft zo waardering dat er mee wordt gedacht en je de tijd krijgt om te herstellen.

    Verder rustig aan en echt aangeven als het niet gaat, anders gaat herstel langer duren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook wel eens anders geweest. Toen was het of thuis zitten of volledig werken, een middenweg was alleen mogelijk na een opdracht van de arbo arts. Ik denk omdat nu het ziekteverzuim veel te hoog is en het personeelstekort daardoor ook veel te hoog dat ze nu wat soepeler zijn. Sommige collega's vinden dat ze niks aan me hebben en dat ik veel beter thuis kan blijven (zo wordt het gezegd). Ondanks dat ik niet alles kan, ben ik blij dat ik wel wat kan doen. En dat is meer dan als ik thuisblijf :-)

      Verwijderen
  2. Fijn dat het zo opgelost kon worden.

    BeantwoordenVerwijderen