maandag 5 januari 2015

Een tegenvaller

Ik heb een aantal jaar geleden flinke problemen gehad met 1 van mijn schouders. Dat is toen na een hele tijd genezen, en behalve wat krachtverlies in mijn hand had ik er verder niet heel veel last meer van. In het ziekenhuis vertelde de arts wel dat ik heel voorzichtig moest zijn, het zou nog zeker 5 jaar een zwakke plek blijven. Ik val gelukkig niet vaak, maar als ik val, dan doe ik het goed. Zo ook vorige week zondag. Ik had een stuk ijs niet gezien bij het busstation, en gleed uit. In mijn reactie wou ik me ergens aan vastgrijpen, en kwam met mijn verkeerde schouder hard tegen de enige siersteen aan die ze daar hadden neergezet. Dat deed zeer. De pijn is niet minder geworden, en vandaag ben ik er mee naar de huisarts geweest. Waarschijnlijk is het een slijmbeursontsteking, ik moet nu rustig aan doen (kuch) en ik heb pillen gekregen om de ontsteking tegen te gaan. Als ik over 3 weken geen verbetering merk krijg ik een verwijzing voor een MRI, om scheuren en breuken uit te sluiten. Ik baal er wel van, er is een vreselijk tekort op het werk, van de 11 in mijn team zijn er 7 langdurig ziek, en dan kom ik er ook bij. Morgen wil ik met de leiding praten over de taken die ik wel kan doen, thuis zitten is voor mijn psychische ik niet goed.

5 opmerkingen:

  1. Oh wat vervelend zeg! Zou mooi zijn als je toch nog wat doen kan op je werk.
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo herkenbaar, de pijn in je schouder. Ik heb diverse keren een slijmbeursontsteking gehad en moet eerlijk zeggen dat een injectie geen fijn gevoel is maar het wel veel verlichting geeft en de klachten sneller doen overgaan.
    Goed van je om te kijken wat je wel kunt doen maar pas op met computerwerk! Dat moet je echt niet te lang achter elkaar doen met een schouder die niet meewerkt.
    Groet,Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik werk in een verzorgingshuis in de schoonmaak. Gelukkig heb ik met computers op het werk niks te maken. Maar bedden verschonen is ook niet echt prettig, de matrassen lijken nog zwaarder te zijn dan anders

      Verwijderen
  3. Wat een slecht begin van het nieuwe jaar.Sterkte en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat vervelend voor je. Van harte beterschap en hopelijk is het inderdaad alleen een ontsteking en niet erger.

    BeantwoordenVerwijderen