donderdag 8 januari 2015

Gefaald?

Ik merk dat mijn schouder steeds minder zin heeft om te doen wat ik wil op het werk. Woensdag had ik al een halve dag (3,5 uur), gister lukte het niet langer dan een halve dag. Ik vind dat best moeilijk te accepteren, want wat heb ik nu voor zwaars gedaan. Ik weet het stiekem wel. Het is makkelijker om iemand zelf aan een tafel te helpen dan weer om hulp te vragen en een collega weer met haar ogen te zien rollen. Of om toch even een kamer te zuigen omdat iedereen druk is. Het zijn dingen die ik 2 weken even niet moet doen. En toch is het verdraaid moeilijk. Voor vandaag heb ik me voorgenomen het echt rustig aan te doen. Dan maar even alle blikken te laten voor wat ze zijn. En waarschijnlijk ook weer eerder naar huis, gewoon omdat mijn schouder even die rust nodig heeft. En mijn gevoel dat ik op deze manier faal even aan de kant schuif.

Gisteravond kwam het buurmeisje ook nog aan de deur, ze wou me een kadootje voor mijn verjaardag geven. Het was een kaars in een mooi glas en een zelfgemaakte kaart. Zo ontzettend lief. Voor de rest heb ik alle verjaardag geweerd. Aan het einde van de middag was ik zo overprikkeld door steeds de telefoon die overging. En de daarna wel bekende vraag wanneer het feestje was. %@"*=&. Nee ik geef geen feestje, ik sla mijn verjaardag over. En nee, dat is niet flauw, dat is praktisch. Ik gebruik mijn beschikbare energie liever ergens anders voor. Bovendien is het met mijn schouder al lastig genoeg om mijn eigen zooi op te ruimen. Het is niet mijn ding

3 opmerkingen:

  1. Een verjaardag moet een genoegen zijn voor de jarige lijkt me. En als jij geen feestje wilt, dan hoeft dat ook niet.

    Sterkte met je schouder!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee je faalt natuurlijk niet. Luister naar je lichaam en geef het rust een week. Je bent nog jong en zal nog heel wat jaren werken waarschijnlijk, dus wees er voorzichtig mee.

    Goede raad van een totaal afgekeurde 63er. Ik ben ook maar doorgegaan als alleenstaande, met tot gevolg dat ik al 3 jaar niet mewr kan werken.

    BeantwoordenVerwijderen