dinsdag 20 januari 2015

Heel slecht nieuws

De buurvrouw zou vandaag eigenlijk geopereerd worden, de tumor die ze heeft leek goedaardig te zijn. Gister kreeg ze slecht nieuws, de tumor is kwaadaardig, en lijkt uitgezaaid te zijn. Echt verschrikkelijk nieuws.
Ik heb het te doen met de hele familie. De buurvrouw is heel bang dat het niet te genezen is, en hoopt dat ze nog 2 jaar met haar kinderen heeft. De plannen om pas terug te gaan naar turkije als de buurvrouw genezen is zijn ook gewijzigd. Als het echt zo erg is als de artsen denken gaan de buurvrouw en kinderen binnenkort al terug naar turkije, de buurman blijft dan nog hier. Ik snap het heel goed. In zo'n situatie heb je familie om je heen nodig en heel erg veel liefde. Ik zou willen dat ik meer voor de buren kon doen. Ze hebben mij altijd geholpen in de periode dat ik het zwaar had, maar ik weet niet wat ik voor de buren kan doen. Ik heb ze wel gezegd dat als er iets is ze altijd aan mogen kloppen. Wat een verschrikkelijke rotziekte is het!

2 opmerkingen:

  1. Dat is het zeker. Ik ben ook al vriendinnen aan deze ziekte kwijtgeraakt. Ik wens je heel veel sterkte. Meeleven en luisteren is vaak het enige dat je kunt doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eten koken op dagen dat ze naar het ziekenhuis moet? De kinderen meenemen uit school? Aanbieden een uurtje te knutselen zodat ze even kunnen bijkomen en praten?
    Onze buurman heeft de misschien twee maanden diagnose. Op behandeldagen breng ik eten. Een andere buurvrouw zet de spuiten voor zijn weerstand. Als ik de tuin doe bel ik even of ik hun tuin mee mag nemen. Even het blad eruit, even de dode planten opruimen, even het ergste onkruid weghalen.
    Even met de auto naar de supermarkt. De kleine dingen die soms zoveel energie kosten.
    En luisteren.

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen