zondag 11 januari 2015

Klusjeslijst

Dochter is sinds de zomervakantie een grote fan van 'shoppen'. Samen met het buurmeisje gaat ze op zaterdagochtend naar het centrum, en aan het begin van de middag komen ze weer terug. Dochter houdt net als ik van goedkope spullen. Gister kwam ze thuis met een paar sloffen in de opruiming voor 50 cent (2 verschillende maten) en had ze voor mij een kunstroos gekocht (hoe lief :-)  ). Dochter heeft alleen een probleem, ze wil geld verdienen. Niet dat ze blut is, maar ze vind het zonde om haar briefje van 20 uit te geven. Helaas voor haar is ze nog te jong om te werken.
Omdat de klusjes in huis me nu wat moeilijker afgaan, hebben we een klusjeslijst gemaakt, waar ze 10 tot 20 cent per keer mee kan verdienen. Op zaterdag kijken we wat ze heeft gedaan, het is niet verplicht dat ze alle klusjes doet, en krijgt ze betaald. Ik weet dat een hoop mensen het anders zouden doen, en dochter helpt ook heel veel mee als ze er niet voor betaald wordt. Maar om haar zo 2 euro per week extra te laten verdienen, vind ik prima, ze moet er wel wat voor doen.

4 opmerkingen:

  1. Gelijk heb je hoor, dat is ook goed voor haar toch om te leren dat niet alles zomaar kan?
    Voor jou beterschap, hopelijk wordt de pijn snel wat minder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Vergeleken met vorige week gaat het al veel beter. Alleen moet ik niet te ver doorschieten in wat ik denk dat kan

      Verwijderen
  2. Gaat de moeder van het vriendinnetje dan mee? Ik vind mijn dochter van 9 nog veel te jong om alleen met een vriendinnetje uren in het centrum alleen te laten hangen. Even een boodschapje doen mag best van mij maar echt shoppen niet.
    Ook klusjes doen voor geld vind ik nog niet nodig. In jou geval kan ik me voorstellen dat het een goed alternatief is om je te helpen en voor haar een centje te verdienen. Dochter krijgt hier EUR 2 zakgeld waarvan ze EUR 1 in haar spaarpot moet doen en de rest gaat in een portemonneetje waar ze iets van kan kopen. Een keer in de zoveel tijd wisselen we de muntjes voor briefjes ook omdat ze die minder graag uitgeeft.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ze gaan alleen. We wonen ongeveer naast het centrum, alleen naar de supermarkt mag ze nog niet, dat vind ik te ver weg. Wat voor mij ook scheelt is dat het buurmeisje 3,5 jaar ouder is dan mijn dochter.

      Verwijderen