donderdag 22 januari 2015

Nieuwe broeken

Voor mezelf kleding kopen vind ik heel, heel erg lastig. Niet dat ik niet weet welke kleren me leuk staan of het moeilijk vind om te kiezen tussen de verschillende kledingstukken. Ik moet geld uitgeven aan mezelf. Mezelf iets gunnen.
Mijn begeleidster zei vaak dat ze me te hard vond voor mezelf. Het eerste jaar sloot ze elk gesprek af met: je bent het waard.
Tegenwoordig koop ik af en toe iets nieuws voor mezelf. Ik heb voor mezelf een bedrag per kledingstuk in mijn hoofd waar ik niet over heen kan gaan (dat is het stukje het mezelf gunnen). Voor broeken is dat 15 euro.
Bij m.s. hebben ze vaak broeken in de opruiming voor 12 euro. Het enige probleem is dat de broeken in mijn maat vaak al weg zijn. En broeken voor 35 euro kopen, daar kan ik mezelf moeilijk toe aanzetten.

Helaas werden mijn broeken erg slecht, de enige broek die nog echt lekker zat is 2 dagen geleden definitief versleten. Dus mocht ik van mezelf 2 broeken van 35 euro halen. Gister na school ben ik naar de winkel gegaan. Bij de deur hing een rek vol met broeken, de weekend aanbieding. 1 broek voor 10 euro. En ze hadden er 5 in mijn maat. Ik heb ze alle 5 meegenomen. En ik ben er heel erg blij mee. Nu heb ik 3 broeken meer voor 20 euro minder dan dat ik mezelf had toegestaan. Ik ben het waard!

9 opmerkingen:

  1. Kopen in de opruiming is echt verrukkelijk! Fijn dat je zulke koopjes kon scoren!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed ze dat je ze alle 5 hebt gekocht en toch niet hebt gekozen voor maar 1 extra. Nu kan je er even tegen en in de tussentijd kom je wel weer een aanbieding tegen in jouw maat en prijsklasse. Koop die dan ook dan heb je wat reserve in de kast en is het in de toekomst niet meer nodig duurder te kopen. Je bent het waard iets meer voor jezelf te doen hoor! je doet het zo goed.

    Mijn kleding komt voor 90% uit de kringloop. Ik heb veel kleding en dus nooit iets "nodig". Met kerst zaten we met 8 personen aan tafel en op 1 na had iedereen wel iets van de kringloop, ik was kampioen met zowel jasje, broek, schoenen en shawl.

    Koop jij daar wel eens voor jezelf of voor dochter?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mijn dochter koop ik daar kleren en boeken, dochter zelf koopt daar ook speelgoed. Voor mezelf als ik iets leuks zie koop ik bovenkleding. Mijn meubels komen ook bij de kringloop vandaan. Het meest trots ben ik op mijn bank, ik heb hem 3 jaar geleden voor 16 euro gekocht. Nu is hij wel op, na de renovatie ga ik voor een 'nieuwe' kijken

      Verwijderen
    2. Ja heerlijk hé kringlopen en dochter ook al in de leer wat je met je geld kan doen: keuzes maken.

      Verwijderen
    3. Toen mijn dochter voor het eerst zakgeld kreeg, kreeg ze door wat voor prijsverschil er is tussen nieuwe spullen, en goede tweedehands spullen. Ze wou toen heel graag een 1 of ander speeltje, bij de speelgoedwinkel 7 euro. Bij de kringloop had ze precies hetzelfde speeltje voor 50 cent gevonden, en nog helemaal goed. Vorige maand is het buurmeisje mee geweest, ze heeft haar ogen uitgekeken :-) Zo'n goedkope winkel kende ze niet.

      Verwijderen
  3. Yo Go Girl! Goed gedaan vijf broeken! Een goede outfit (maakt niet uit waar vandaan), waar je je lekker in voeld doet zo goed voor je zelfvertrouwen! Verwen jezelf maar regelmatig je bent het dubbel en dwars waard!

    Mina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Mina :-) die broeken voelen echt aan als een rijkdom. Ik heb voor mezelf besloten dat ik per 3 maanden 100 euro aan kleding/schoenen mag (moet) uitgeven. Mijn klerenkast komt nog wel vol :-)

      Verwijderen
  4. Zo dat is noges een mooie koop zeg!
    En inderdaad zoalsje zelf al schrijft: Je bent het waard :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat heb je echt enorm goed gedaan zeg! Ik krijg het niet voor mekaar om zoveel in een keer te kopen, puur omdat ik te druk ben met een ander...

    BeantwoordenVerwijderen