vrijdag 2 januari 2015

Onderbroeken

Vandaag was het zover, de kinderbijslag was binnen. 232 euro. Daar is meteen 24 euro voor 2 maanden zwemlessen voor dochter vanaf gehaald. Dat is mooi, dan loop ik daar ook weer gelijk mee. Vanavond was het koopavond, dus dochter en ik besloten om alvast bij z.eeman te gaan kijken voor de spullen die ze nog nodig had. Om een 1 of andere reden heb ik het idee dat haar onderbroeken af en toe spoorloos verdwijnen, net zoals haar kledingmandjes. Ik vermoed dat de oorzaak daarvoor ook bij mijn dochter te zoeken is, de mandjes gebruikt ze als bedden voor haar knuffels, en dat is makkelijker als er niks in zit. Waarschijnlijk als ik haar speelgoedkamer uitmest dat de vermiste kledingstukken ook weer boven water komen. Maar omdat ze groeit heeft ze toch nieuwe nodig. Onze aankopen van vandaag: 11 nieuwe onderbroeken, 7 paar sokken en 5 maillots. Bij elkaar €33,35. Ruim 16 euro minder dan gepland. Dat komt vooral door de voordeelverpakkingen. Voor mezelf heb ik ook meteen nieuwe onderbroeken gehaald, 5 voor 8 euro. Van de overige 8 euro heb ik bij de e.tos mijn merk shampoo gehaald, ze waren nu 1+1 gratis. De bon van de z.eeman moet ik wel goed bewaren, het geld voor onder andere aangeschafte kinderkleding kan ik van de gemeente tot een bedrag van 400 euro weer terug krijgen.

Het buurmeisje mag morgen van haar ouders mee naar de film. De buurvrouw heeft vandaag goed nieuws gekregen, ze zal waarschijnlijk weer helemaal genezen. Zodra ze genezen is gaan de buren terug naar Turkije, hun thuisland. Ik snap het wel, de buurvrouw heeft al jaren heimwee. Maar jammer vind ik het wel, het zijn echt hele lieve en fijne mensen. Als ze terug gaan schaf ik voor mijn dochter een smartphone aan, dan kan ze contact houden met haar beste vriendin. Het zal voor ons allebei wennen zijn.

6 opmerkingen:

  1. Fijn dat je goed geslaagd bent. Als je je dochter goedkoop in contact wilt houden met haar vriendinnetje kun je ook skype op je pc installeren. Gratis bellen en/of elkaar zien. Maar misschien wist je dat al?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kan ook vrij goedkoop bellen met Voipbuster o.a. Je betaalt dan 10 euro en dan heb je ongeveer 100 dagen gratis bellen, en de tarieven daarna zijn ook laag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waarom mag je geld voor kinderkleding terugontvangen van de gemeente?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook wel benieuwd hoe die kledingregeling van de gemeente werkt. Maar in elk geval fijn dat het er is. Nog is.
    Een smartphone vind ik dan wel een grote tegenstelling, of krijg je die ook van de gemeente?

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De gemeente hier heeft voor mensen met het minimum inkomen de regeling dat je per volwassene 150 euro en per kind 250 euro per jaar mag terugvragen, om kinderen bijvoorbeeld van goede kleding te voorzien, naar de bioscoop te gaan, naar het museum of zwemmen. Ik mag er met mijn inkomen ook gebruik van maken, al krijgt en doet mijn dochter met die dingen allemaal mee. Vorig jaar heb ik het geld daarvan voor haar verjaardag en kinderfeestje gebruikt, en het overige deel voor mijn rijbewijs. Wel of geen smartphone is mijn keuze en beslissing, zo maakt iedereen beslissingen voor zich. De tip van Skype vind ik wel een goede, dank je Pecunia :-)

    BeantwoordenVerwijderen