maandag 19 januari 2015

Toeslagen

Vandaag zijn de toeslagen weer binnengekomen. In totaal 970 euro, een heel hoog bedrag. Dat is mede te danken aan een bezuiniging die voor mij goed uitpakte. Ik zat al jaren met mijn loon onder de uitkerings grens, op het moment dat ik werkloos zou zijn zou ik meer geld krijgen. Dit jaar gaat de regering de uitkeringen van alleenstaanden en alleenstaande ouders gelijk trekken. Alleenstaande ouders onder een bepaalde grens (ik heb geen idee van de bedragen) krijgen een ouderkop bij de kindertoeslag. Wat ik van mijn zusje begreep gaat ze er 50 euro op achteruit. Omdat mijn loon gelijk blijft aan vorig jaar, maar wel recht heb op die ouderkop, ben ik er iets meer dan 200 euro op vooruit gegaan.

In mijn begroting heb ik de toeslagen op 850 euro gezet. Dit heb ik gedaan omdat ik het beleid van de regering niet helemaal vertrouw. Misschien dat er volgend jaar teveel mensen gebruik van maken en ze het weer afschaffen, het zou me niet verbazen. Ik wil mezelf niet laten wennen aan teveel geld. Het zuinig zijn gaat me nu goed af. Die 120 euro geeft ook wat extra speling. 20 euro gebruik ik om mijn chipkaart op te laden, dochter moet hoe dan ook naar de controle afspraken in het ziekenhuis. De andere 100 euro leg ik weg voor de weekendjes weg.

Mijn salaris heb ik gepland op 750 euro. Dat is mijn loon zonder onregelmatigheids toeslag. Ik werk minimaal 1 weekend per maand, en in december heb ik 2 zaterdagen en 3 zondagsdiensten (kerst meegerekend) op mijn naam staan. Het geld wat daar extra mee verdiend is gebruik ik voor de extra aflossingen. Het motiveert me om mijn schuldbedrag elke maand te zien krimpen in plaats dat ik het ene gat met het andere op vul.

3 opmerkingen:

  1. Fijn zeg zo'n financiële meevaller! Dat geeft de burger moed!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had ook al zo'n meevaller vanmorgen :) Ik had 300 euro meer als dat ik verwacht had.. ik ga toch de belastingdienst maar even bellen voordat ik mezelf zometeen rijk reken voor niets en blijkt dat er een fout gemaakt is :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je schulden langzaam minder worden! Ga zo door! Gr blogaanmnbeen

    BeantwoordenVerwijderen