donderdag 15 januari 2015

Veranderd plan

In april beginnen ze hier met het huis te renoveren. Niet alleen mijn huis, maar een aantal blokken hier, iets van 70 huizen. Ik ben blij dat ik een nieuwe keuken krijg, de keuken die er nu in zit is aan de onderkant rot en de bovenkant lijkt op een bouwpakket. Over de mierennesten tussen de muur en het aanrechtblok niet te spreken. De buitenkant word ook helemaal vernieuwd. Dat het met flink wat lawaai gepaard gaat is duidelijk. Ik zie er heel erg tegenop. Tegen het lawaai, tegen de troep die het gaat geven, maar ook tegen de vreemde mannen in en om het huis die er dan gaan zijn.
In eerste instantie spaar ik 100 euro per maand om 1 keer per 3 maanden naar s.Slagharen te gaan. Er is een goedkoper alternatief. In drouwen (Drenthe) zit ook een park waar alles inclusief is. Last minute geboekt kost een hotelkamer daar 80 euro voor 2 personen. Plus 50 euro voor de reis. In het verleden zijn we hier ontzettend vaak naartoe geweest. Ik heb met mijn dochter overlegd dat ik nog steeds die 100 euro per maand ga sparen, maar dan om naar drouwen te gaan in de tijd van de renovatie. Zo kunnen we er wat vaker tussen uit. En hoop ik dat het allemaal wel mee valt...

6 opmerkingen:

  1. Drouwenerzand schijnt erg leuk te zijn.

    En wat fijn dat je een hele nieuwe keuken krijgt zeg!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dochter vind het daar erg leuk. Ook vind ik het fijn dat ik daar niet op mijn budget hoef te letten, eten, drinken en ijs is onbeperkt gratis. En er is heel veel zitplaats :-)

      Verwijderen
  2. Let eens op die kaartjes bij de Blokker of Kruitvat voor vrij reizen met de trein voor rond de € 20,--!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die kaartjes gebruik ik altijd als ik die kant op ga, het scheelt minimaal 5 euro voor een enkele reis. Dat vind ik teveel om te laten schieten.

      Verwijderen
  3. Hier ook iemand met een beperkt budget. En met kind, Ik krijg de nieuwsbrief van F.eriaz met goedkope tripjes en ook R.oompotparken heeft soms hele leuke aanbiedingen. Wel even kijken wat er te doen is voor kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen