woensdag 7 januari 2015

Verjaardag

Vandaag ben ik jarig. Heel erg heb ik nooit van mijn verjaardag gehouden. Vroeger werd mijn verjaardag door familieleden altijd vergeten, omdat mijn moeder en ik op dezelfde dag jarig zijn. Pas als mijn moeder tegen de visite zei dat ik ook jarig was, kwamen de felicitaties. Een cadeautje hadden de gasten natuurlijk niet bij zich, dus meestal gaven ze dan geld. Wat ik vervolgens niet kon gebruiken om zelf iets uit te zoeken, mijn moeder had het geld hard nodig om eten te kopen (5 kinderen en bijstand is geen goede combinatie denk ik). Nog steeds wordt mijn verjaardag standaard vergeten. Heel erg vind ik het niet meer. Maar vieren doe ik het ook niet meer. Afgelopen weekend ben ik met de 2 meiden naar de bioscoop geweest, gister heb ik met mijn dochter gebak gegeten bij de h.ema, en ik heb voor mezelf een breiboekje gekocht. Dochter vond het zielig dat ik verder mijn verjaardag niet vier. Ik heb haar uitgelegd dat ik dit veel fijner vind. Iets leuks doen met haar. En mijn dochter is nog steeds het aller grootste cadeau wat ik ooit heb gekregen. Haar liefde is onbetaalbaar :-D

5 opmerkingen:

  1. Nog van harte gefeliciteerd! Geniet van je dochter!
    Ik herken wat je schrijft, ook zo blij met kind van twee hier. En single.

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Iets gezelligs doen met je dochter is super! En ja kinderen zijn je grootste rijkdom daar kan niets tegenop!

    Mina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gezellig om je verjaardag zo te vieren met je dochter! En wat naar dat vroeger jouw verjaardag niet belangrijk genoeg werd gevonden om te vieren.
    En ik wil je niet kwetsen en misschien heb ik het stukje niet goed gelezen en als dat zo is mijn excuus alvast maar ik vind het een zeer kwalijke zaak dat je moeder zo met jouw verjaardag omging.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alsnog van harte hoor!
    Fijn dat je je verjaardag rustig met dochter door kon brengen i.p.v. met een familie die je niet belangrijk genoeg vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beter laat dan nooit; alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ik lees voor de eerste keer je site, leuk zoals je schrijft, echt gewoon over de dagelijkse dingen.
    Vr.Gr. Kathy

    BeantwoordenVerwijderen