zaterdag 17 januari 2015

Weekend

Elk weekend dat ik vrij ben denk ik dat ik ga uitslapen. Meestal is dat niet zo en ben ik even vroeg wakker als anders. Toch vind ik de weekenden wel lekker. Dochter is net zo'n knuffel als ik, en ze komt in het weekend graag in mijn bed liggen. Lekker dicht tegen elkaar aan, en praten over van alles en nog wat.

Deze zaterdag mag ik de auto weer lenen. Dat betekend dat er zware boodschappen gedaan gaan worden, de pakken ga ik weer bijvullen. Nu merk ik wel dat we veel water hebben gedronken, afgelopen maand zijn er 4 pakken taksi opgegaan. Chocomel hebben we wel wat meer gedronken, daarvan zijn er 6 pakken opgegaan. Die worden bijgevuld. Ook ga ik flessen water halen, als ze gaan renoveren wordt het water voor minimaal 2 weken afgesloten. Nu is het merkloze water niet zo heel duur: 23 cent voor anderhalve liter. Verder heb ik weinig nodig bij de supermarkt vandaag.

Eerst gaan we weer ontbijten bij de i.kea. Broertje gaat vandaag ook mee, hij wou iets halen bij die winkel. Ik wil nog wat plastic servies bijhalen. Maar ik wil in totaal niet meer dan 10 euro uitgeven bij de i.kea. Het budget voor de supermarkt vandaag is 30 euro, maar dat heb ik niet in zijn geheel nodig. De rest bewaar ik voor woensdag. Dan krijgt dochter nieuw gips, maar behoorlijk laat in de middag. Daarna wil ik met haar naar de mac, voor een happy meal. Ik heb nog een bon voor de tweede meal gratis, dus die kunnen we dan meteen gebruiken. 

8 opmerkingen:

  1. Hoe gaat het dan met andere zaken dan drinkwater bij renovatie? Kan je WC en/of badkamer dan helemaal niet gebruiken? en wassen. Als het zo lang duurt wordt er toch wel een oplossing geboden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er komt een vluchtwoning, daar kun je douchen, en anders bij familie/kennissen. Er komt in elke tuin zo'n bouwvakkers wc te staan, daar kun je gebruik van maken. Ik heb geen idee hoe ze dat met de wasmachine willen doen. De opzichter had het over kamperen in je eigen huis.

      Verwijderen
  2. Water kun je via de waterleidingmij gratis krijgen in jerrycans van 5 liter.
    Het wordt echt geen 14 dagen afgesloten, hooguit elke dag een paar uur! Je kunt beter melk kopen en zelf chocolade-melk en taksi (met aanmaaklimonade) maken. Veel goedkoper en minder toegevoegde troep! Kinderen belonen met etentjes van Mac etc. kweekt dikke kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo he wat een negativiteit.
      Een keer bij de mc eten geeft echt geen dikke kinderen. Dat dat toevalig na hergipsen is is vooral logistiek practisch. Wij eten bij de mc na dat we naar de tandarts zijn geweest.

      Verwijderen
    2. Ik ben zelf een ramp wat drinken betreft. Ik heb altijd melk in huis, maar zelfgemaakte chocolademelk vind ik niet te drinken. Hetzelfde geldt voor limonadesiroop. Ik vind alleen de siroop van 1 van de duurste merken lekker,en alleen als er heel veel siroop in zit. Dat is heel duur, maar ook net heel gezond. Taksi lust ik wel, en het is goedkoper in mijn geval dan siroop.
      Zoals Wieteke zegt is de mac praktisch, we zijn pas laat thuis die dag. Van een keer naar de mac wordt mijn dochter echt niet te dik, ze is zo slank als wat. En ik vind dat ze die beloning verdiend heeft, een gebroken pols lijkt me niet prettig, en gips ook niet. Maar ze klaagt nergens over. Ze is echt een bikkel!

      Verwijderen
  3. Ik heb zelf ook een aantal pakken water in huis. Stel dat het water een keer door een ongeluk een dag afgesloten is, dan heb ik het maar liggen. Ik moet wel onthouden dat ik het water gebruik voor november 2015, want dan gaat het over de datum heen. (Ha ha). Tegen die tijd koop ik dan wel weer opnieuw een aantal pakken water.

    PS. Ga lekker met je dochter naar de MacD.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel plezier dit weekend meis! En hier gaan we ook enkele keren per jaar naar de MC, kids vinden dit geweldig en daar gaat het toch om! Daar kweek je echt geen dikke kinderen van! Al dat commetaar altijd, leven en laten leven dat is mijn motto, ik vind dat je leuk schrijft en dat je het samen met je dochter gezellig hebt en dat is onbetaalbaar!

    Een warme groet van Mina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Mina. Ik kan er ook niet wakker van liggen als iemand het ons niet gunt. Ik gun het mijn dochter wel, en ik gun mezelf ook dat plezier :-) was het maar zo dat mijn dochter wat dikker werd. Ze heeft niet mijn aanleg in ieder geval :-)

      Verwijderen