woensdag 28 januari 2015

Woensdag

Vandaag heb ik een vrije dag, en zoals gewoonlijk ook heel veel plannen. Eigenlijk wou ik vandaag even langs de buurvrouw. Maar ik was zo benieuwd naar de uitslag dat ik gisteravond langs ben gegaan. Het nieuws is heel erg goed, de kanker is niet uitgezaaid en is te behandelen. De buurvrouw straalde helemaal met dat nieuws. Ze weet ook dat de behandeling lang en zwaar is, maar ze blijft leven!

Vanmorgen had ik de auto bij mijn broer opgehaald en heb ik eerst mijn dochter naar school gebracht (wat een nachtmerrie is dat daar) en daarna heb ik mijn zusje en nichtje opgehaald. We zijn naar de i.kea gegaan om te ontbijten, en ik heb daar meteen 2 sets kleerhangers voor dochter meegenomen. Het is lang geleden dat ik met mijn zusje op stap ben geweest. Toch zeker 5 jaar. Het is voor herhaling vatbaar, het was heel erg gezellig.

Eenmaal thuis ben ik nog naar de markt geweest om peren te halen. Ik vind het prijsverschil (1,30 per kilo) te groot om peren in de supermarkt te halen. Nog een bijkomend voordeel: de peren van de markt zijn heel groot, de grootste van vandaag woog 508 gram :-)

7 opmerkingen:

  1. Ik haal de peren altijd bij de Aldi en dat is toch echt een stukkie goedkoper nog. Maar ik weet niet of jij een Aldi in de buurt hebt natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zit hier wel een aldi, maar ik kom daar niet zo graag. Vandaag waren de peren op de markt 50 cent per kilo tegenover 1,80 in mijn vaste supermarkt. Die kraam staat er alleen op woensdag. Het voordeel daarvan is dat ik niet teveel kan in slaan en eerst moet op maken wat ik heb :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag toevallig bij de aldi geweest en peren gekocht,, voor 1.19. De kilo niet Echt goedkoper dus. Vind dat je het knap doet!

      Verwijderen
  3. Wat een goed nieuws voor je buurvrouw. Daar ben jij vast ook heel blij mee, gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super nieuws van je buurvrouw! Wat kan je daar blij van worden hé! Gezellie met je zusje en nichtje op pad, leuke dingen doet een mens eigenlijk te weinig! Dat is één van mijn goede voornemens van 2015. Meer genieten (wel low budget natuurlijk). Even een vraagje heb jij een potje voor onverwachte dingetjes? En zo ja hoe doe jij dat?

    Mina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb wel een potje voor onverwachte kleine dingen. Ik brei poppen kleding en die verkoop ik, het geld daarvan gaat in dat potje. Ook doe ik al het kleine muntgeld in een doosje, eens in de zoveel tijd wissel ik het om bij een winkel, en dat geld gaat ook in die pot. Zodra ik alles heb afgelost wil ik die pot wel groter maken, als bijvoorbeeld de TV kapot gaat heb ik pech, er zit bij lange na niet genoeg in voor een nieuwe (2 weken geleden zat er nog 30 euro in)

      Verwijderen
    2. Goed van je ja ga ik ook doen, want elke keer gaat het van mijn weekbudget af, en wat ik daar van over hou doe ik leuke houdbare aanbiedingen van, maar er komt altijd van alles tussendoor! Dank je wel voor je antwoord!

      Mina

      Verwijderen