donderdag 5 februari 2015

30 minuten

Opruimen is niet mijn sterkste kant, ook nooit geweest. De afgelopen weken is er erg weinig van gekomen, door lichamelijke en psychische klachten. Normaal als ik dan vrij heb en dochter zit op school, maak ik een tijdsplan wanneer ik wat wil gaan doen. Donderdag had ik vrij, en ik wou gaan opruimen.

Een paar jaar geleden deed de troep me niet veel, ik kon me er niet echt aan storen. Nu irriteert de troep me wel, misschien ook omdat ik nu ook weet hoe ik me zonder die zooi kan voelen.

Ik wou dus gaan opruimen. Alleen er lag in mijn beleving zoveel dat mijn normale plan onmogelijk leek. Waar moet ik beginnen? Ik heb besloten om elke keer een half uur op te ruimen, en dan een half uur even niks. Ik begon in de gang. De papiertjes die er lagen weggegooid, de wc schoongemaakt, en de vloer gezogen. Dat ziet er al meteen beter uit. Met de vuilniszak die ik vast had ben ik naar de douche gegaan om daar de lege flessen weg te gooien, en meteen heb ik de boel ingespoten om schoon te maken. Daarna de huiskamer. Ik heb mijn hoekje met handwerkspullen weer netjes opgeruimd, de vloer opgeruimd, geveegd en gedweild. Het was pas 12 uur en het zag er al zoveel beter uit. Als laatste was de keuken aan de beurt. Eerst de afwas gedaan, het aanrecht weer goed afgesopt, de bijzet tafel weer ordelijk opgeruimd, en alle hoeken en randjes van de vloer met een sponsje goed schoongemaakt. Het ziet er weer uit als een huis :-D

5 opmerkingen:

  1. Goed gedaan! Slim om het voor jezelf zo behapbaar te maken door te werken met telkens een half uur!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk he, dagen er na geniet je er nog van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is ook niet mijn sterkste kant opruimen, en met twee kids en hond en werken, weet ik soms ook niet waar ik moet beginnen, meestal begin ik in de keuken, daarna woonkamer, hal en wc dan ziet alles er gelijk weer netjes uit, alleen is dat maar van korte duur! Dus elke avond ruim ik ook weer op, ik wil de woonkamer glad hebben voordat ik naar bed ga, soms na een werkdag ben ik te moe om af te wassen, tegenwoordig doe ik het zo rond half negen daarna maak ik gelijk de broodjes voor de volgende dag klaar. Dus met vallen en opstaan gaat het toch steeds iets beter!

    Liefs,
    Mina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n opgeruimd huis is dan echt een beloning, vind je niet? DE 3 R's (Rust, Reinheid en Regelmaat) die ze vroeger voor baby's hadden zijn ook zo gek nog niet in een huishouden.
    Fijn weekeinde.

    BeantwoordenVerwijderen