woensdag 25 februari 2015

Afgeloste schulden februari/maart

Het loon was weer binnen, en tijd voor mij om weer eens goed te gaan zitten voor mijn administratie. Ik vind het erg prettig dat ik veel meer overzicht heb gekregen, en daardoor ook veel meer rust in mijn hoofd. Deze maand heb ik weer een achterstand compleet weggewerkt, de kinderopvang. Vanaf volgende maand betaal ik weer gewoon 355 euro per maand. Dat betekend 240 euro over, en die gaat naar de zorgverzekeringschuld, nu nog 900 euro. Dat kan in maximaal 4 maanden afbetaald zijn, ik wil in 3 maanden proberen. Daarna zijn tricijn en het cak aan de beurt. Daar wil ik ook maximaal 3 maanden over doen. 

Van het vakantiegeld dit jaar ga ik een nieuwe fiets voor mezelf kopen in plaats van schulden aflossen. Eentje bij een echte fietsenzaak. Ik weet dat MP volstaat met mooie fietsen, maar ik wil een keer echt een goede, vooral nu het nog kan. 
De fiets wordt hier heel intensief gebruikt, en vooral als ik een periode te weinig energie heb (die helaas nog steeds voorkomen, maar gelukkig steeds minder vaak), is het heel fijn om een fiets te hebben die niet uitvalt en licht trapt. 
Mijn werkgever is wel aangesloten bij het fietsplan, maar de vrije dagen die ik heb staan wil ik ook houden. Op het moment dat dochter ziek is, is het heel fijn om een dag vrij te kunnen nemen. En als het er teveel worden dat ik een gewoon een dag extra vrij ben.

Maar goed, over mijn schulden. De achterstanden die deze maand betaald zijn:
  • Kinderopvang: €240
  • Water:                € 35
  • Overblijven:      € 75
Met het water en het overblijven loop ik ook weer gelijk. Ik had voor het water 100 euro gerekend, de overige 65 euro heb ik voor de nieuwe termijnrekening weggezet.

Voor nu ben ik best trots op mezelf!

13 opmerkingen:

  1. jammer dat je geen gebruik kunt maken van het fietsenplan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan er wel gebruik van maken, maar dan gaat dat ook van mijn vakantiegeld af. Plus een hoop papieren rompslomp. Heel veel verschil zit er niet in voor mij

      Verwijderen
  2. Ik vind het knap van je dat je zo dapper je schulden aflost met oog voor de toekomst! Ga zo door;-)

    Bij een goede fietsenwinkel verkopen ze ook 2de hands fietsen. Maak zeker een proefritje (of meer) voordat je tot aankoop overgaat. Een goede fiets is net zo belangrijk dan een paar goede schoenen maar wel een stuk duurder.

    Succes met de laatste lootjes aflossen... je plan is goed!

    Groetjes, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent zo goed bezig! En dat laatste zinnetje! Geweldig goed dat je trots op jezelf bent!

    Als ik alles zo lees van je ben ik trots op je en je dochter, jullie doen het samen zo goed en met liefde en dat vind ik zo hartverwarmend! Top!

    Liefs van Mina.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Top! Je hebt het netjes voor elkaar. inzicht door overzicht! :-)

    Volgens mij kun je ook gebruik maken van het fietsplan met betaling via je vakantiegeld, dan heb je wel het belastingvoordeel.
    Tevens kun je volgens mij de onregelmatigheidstoeslag er sinds enige tijd ook voor gebruiken. De moeite waard om het even na te vragen vind je niet? En het formulier is niet veel werk, de fietsenhandelaar wil je hier vaak al het werk uit handen nemen.
    Succes!

    Groetjes,
    Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Petje af voor de manier waarop je alle plooien glad weet te strijken.
    Echt een enorme discipline ! Daar mag (nee ... MOET) je gewoon trots op zijn.
    Ik wil een voorbeeld aan je nemen !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Duim omhoog en heel hoog ook. Geweldig hoe je bezig bent. En jezelf een nieuwe fiets in het vooruitzicht stellen, leuk hoor. Niet alleen handig en misschien noodzakelijk om een fiets te hebben, maar gewoon om iets nieuws voor jezelf te kunnen kopen straks is toch heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet niet of elk bedrijf het fietsenplan op dezelfde manier uitvoert, maar bij mij is het zo dat je kunt kiezen hoe je voor de fiets wilt betalen. Verlofuren inzetten is een optie, maar waar ik zelf voor heb gekozen is gewoon met inhouding van loon. Dan betaal je de fiets van je brutoloon en is de loonheffing dus je voordeel. En je mag dit uitspreiden over 3 jaar. Dus met een inhouding van 20 euro en een paar cent bruto per maand voor een periode van 3 jaar had ik de mogelijkheid om 750 euro netto uit te geven voor een fiets. En dat je maandelijks 20 euro bruto minder krijgt voel je bijna niets van. Misschien een optie voor jou?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet zeker hoelang het huis waar ik werk nog open is. Omdat het zo onzeker is, nemen ze alleen nog verlofuren in, en alleen als je er genoeg hebt om de fiets in 1 keer te betalen.

      Verwijderen