vrijdag 13 februari 2015

Begroting februari/maart

Het is weer bijna de 15e van de maand. Tijd om de begroting weer te maken voor de komende maand. Ik heb als inkomsten loon: €750 en toeslagen: €850. Dit is in werkelijkheid allebei hoger. Zonder onregelmatigheidstoeslag zou dit 750 euro zijn, maar ik werk minimaal 1 weekend per maand. Door de toeslagen wat lager in te plannen heb ik wat speling, dat vind ik prettiger aanvoelen.
De geplande uitgaven zijn:

  • Huur:                 €510
  • Bso:                    €600
  • Water:               €100
  • Boodschappen:€150
  • Internet:            € 50
  • Overblijven:     € 75
  • Energie:             €100
  • Sponsorgezin:  € 50
Zoals de begroting nu is kom ik 35 euro te kort. Dat is geen ramp, de speling van de toeslagen is 120 euro. Deze maand is mijn laatste aflossing aan de bso, daarna wordt het maandbedrag 355 euro. De 240 euro ga ik dan in de aflossing voor de zorgverzekering stoppen. Die wil ik in 3 maanden hebben afgelost, elke maand extra kost 50 euro extra aan boete. Ook met het overblijven en het water loop ik na deze maand ook weer helemaal bij. Mijn sponsor gezin en kind sponsor ik nog steeds graag. Dat is 23 euro per maand voor elk (maar ik hou van ronde getallen op mijn lijstjes). Het internet is voor 2 maanden. 
Het boodschappen budget heb ik 50 euro hoger gezet. 100 euro voor de gewone boodschappen, en 50 euro voor de aanbiedingen. 

12 opmerkingen:

  1. Mens wat ben je toch supergoed bezig!
    Ik heb echt respect voor hoe je het aanpakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt ze goed op een rijtje.

    Het valt me alleen op dat Water 100 euro is, klopt dat wel? Ik betaal zo ongeveer 25 in de 3 maanden, is dit soms het jaarbedrag bij jou?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik moet 58 euro per 3 maanden betalen. Omdat ik achterliep heb ik dit voor mezelf op 100 euro per maand gezet. De achterstand op dit moment is 35 euro. De rest van het geld kan ik voor de volgende termijn rekening gebruiken.

      Verwijderen
  3. Je bent echt supergoed bezig! Wat fijn dat je ook nog je sponsorgezinnen kunt blijven steunen. Ik vind je bedrag voor de boodschappen heel laag, maar zie dat je het zelfs nog met 50 euro opgehoogd hebt. Zelfs dan is het maar de helft van wat ik besteed aan boodschappen. Ik vind het erg knap dat je daarmee uit kunt komen en heb enorme bewondering voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed bezig hoor, aflossingen en daarnaast ook nog een sponsorgezin steunen! Betaal jij kapper etc. van je boodschappen?
    Yasr

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Naar de kapper gaan we niet, dochter en ik hebben allebei lang haar. 1 keer in de 2-3 maanden knip ik een klein stukje van de haren af, dan zijn de dode haar punten ook weer weg. Ik vind 20 euro per persoon onzin voor dat randje.

      Verwijderen
  5. Gaat de ziektekosten verzekering van je loon af (is bij mij nl zo) want die mis ik in het overzicht. Ik zie ook geen andere verzekeringen in het overzicht, (zoals wa en inboedel). Groetjes Nic

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De ziektekosten worden nog met de boete van mijn loon afgehaald. Ik heb afgelopen oktober de inboedel en wa verzekering in 1 keer betaald. De begrafenis verzekering is 8 euro per maand, en gaat ook af van de toeslagen-speling

      Verwijderen
    2. Dank je wel. helemaal duidelijk. Groetjes Nic

      Verwijderen
  6. Jij hebt de boel goed in de hand, zo te lezen. Nog even doorbijten en je bent van je 'schulden' af.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. goed bezig! Dat moet je een goed gevoel geven.
    Straks ben je schuldenvrij, lekker bufferen...

    BeantwoordenVerwijderen