donderdag 12 februari 2015

Bijna weekend

En wat kijk ik er naar uit. Een weekend waarin niks gepland staat, behalve misschien een nutteloos rondje naar de winkel om er toch even uit te gaan. Dit weekend stonden er met de kerkgemeenschap 2 activiteiten gepland, allebei voor de zaterdag. Overdag iemand helpen om een huis verhuisklaar te maken (1 keer in de 2-3 maanden is er een activiteit om iemand die hulp nodig heeft te helpen). Normaal als ik vrij heb doe ik altijd mee met dat soort hulpvragen. Ik vind het leuk om te helpen, en ik zie ook dat ik niet de enige ben met moeite om iets op orde te houden. Ook heel fijn.
'S avonds is er een eetavond met de groep. Ik heb me voor allebei de activiteiten afgemeld. Ik ga lekker niets doen!

Ik slaap gelukkig wel weer iets beter, en wordt ook weer iets uitgeruster wakker. Voor in de ochtend heb ik genoeg energie op het werk. De middag wat minder, en tegen de tijd dat het etenstijd is ben ik ook kapot. Op tijd naar bed gaan helpt wel, helaas had dochter vandaag zwemles. Omdat ze naar de goedkope zwemlessen gaat (12 euro per maand in plaats van 45 euro per 4 weken) is dat 's avonds.

Hoeveel er van mijn niets doen terecht komt weet ik niet. Ik heb de buurvrouw beloofd haar te helpen, vandaag heeft ze haar eerste chemo gehad. Overdag voelde ze zich nog redelijk goed, vanavond voelde ze zich minder, alsof ze een zware griep heeft. Dat kan 5 of 6 dagen duren. Maar buiten dat heb ik geen afspraken gemaakt. Alleen morgen nog een dag werken, en dan rust!

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk initiatief van je kerk zeg! Wat voor soort kerk is dat?

    En wat heerlijk dat je een rustig weekend voor de boeg hebt. Dat zijn ook mijn favorieten.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga naar de baptisten gemeente.

      Ik moest van mezelf echt rust nemen. Ik had vandaag op het werk echt heel hard de behoefte om heel hard te schreeuwen. Ik had echt het gevoel dat iedereen wat moest. Van bewoners kan ik dat heel goed hebben, ik ben er om hun te helpen. Maar collega's die in de laatste 5 minuten nog even komen doorgeven dat er nog 2 kamers schoongemaakt moeten worden omdat er het weekend verhuisd gaat worden...ik kon ze wel schieten. Hoezo communicatie? Eenmaal thuis duurde het nog ruim 2 uur voordat ik niet meer het gevoel had te willen schreeuwen. Maandag is er weer een dag :-)

      Verwijderen