woensdag 25 februari 2015

Fotoboek(en)

Via de facebook pagina van mijn buren had ik (met de toestemming van de buren) hele leuke foto's van dochter en buurmeisje samen. Samen op het strand, samen naar het pretpark, gewoon lekker op de bank, samen naar het bos, samen friet eten, echt alles. Die foto's had ik op mijn tablet gezet. Gister waren daar weer een paar foto's bijgekomen van de dierentuin. Die twee lijken echt zusjes, zoals de buurvrouw altijd heel mooi zegt.

Ik kreeg gister de goede ingeving een fotoboek van al die foto's te maken. Zo heel duur kon dat niet zijn leek me. Ik ben totaal niet bekend in de foto wereld, en daarom heb ik het maar simpel gehouden, bij de k.ruidvat. De lijst begon met de duurste fotoboeken van 50 euro. Slik. Maar gelukkig stonden onderaan de kleinere en goedkopere boeken. Ik heb het boek vanaf 10 euro genomen. 10 euro kostte het boek wat eruit zag als een schrift. Ik heb de soft paperback gekozen, die was 12 euro.

Toen begon het leuke werk, het boek maken. Ik heb eerst voor de optie gekozen dat het programma van de foto's die ik uit had gekozen een leuk boek zou maken. Dat was geen succes, de meiden waren op zowat elke foto onthoofd. Dan toch maar zelf de foto's in het boek 'plakken'.
Het bleek makkelijker en leuker dan ik dacht. Het boek heb ik 'twee zusjes' genoemd. En ik heb hem twee keer besteld, voor dochter en voor buurmeisje.
Als het goed is kan ik ze volgende week ophalen. Dan krijgen ze samen dat cadeau.


4 opmerkingen:

  1. Wat een superleuk idee. Wat zullen de meiden er blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben je geabonneerd op aanbiedingen e-mails van Groupon, Marktplaats of andere websites? Dan krijg je regelmatig aanbiedingen van fikse korting op fotoboeken. Al verschillende keren gedaan en altijd geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet niet geabonneerd zijn op reclame. Ik heb een enorm gat in mijn hand, en voor aanbiedingen ben ik heel gevoelig. Ik ben ook niet van plan om heel vaak zo'n boek te bestellen. Ik heb een echte foto printer, die is nog leuk om te gebruiken, omdat de inkt in laagjes op de foto gedrukt wordt.

      De kans bestaat nog steeds dat de buren terug gaan naar Turkije als de buurvrouw weer beter is. De meiden hebben zo'n speciale band, en wat er ook gebeurd, ze hebben dan allebei een boek met leuke herinneringen aan elkaar.

      Verwijderen