maandag 9 februari 2015

Heel trots

Vandaag had ik het oudergesprek op school. Vrijdag had dochter haar rapport al gekregen, en voor het eerst in haar schoolloopbaan had ze een stijgende lijn in haar grafieken. Ik ben echt heel trots op mijn dochter. Ik weet hoe lastig ze het schoolwerk vind, ze kan in haar hoofd geen dingen combineren (bijvoorbeeld een opdracht uit het boek overschrijven en dan het goede antwoord geven).
Vorig schooljaar heeft de school haar laten onderzoeken, omdat de juf wel vond dat dochter ontzettend haar best deed, maar dat absoluut niet terug te vinden was in haar schoolwerk en toetsen. Aan de hand van dat onderzoek heeft de school handvaten gekregen. De juffen hebben de juiste manier gevonden om mijn dochter toch wat te laten leren. Waar vorig jaar sprake van was dat dochter veel beter af zou zijn op speciaal onderwijs, zien de juffen nu mogelijkheden om dochter meer te leren. Waarschijnlijk blijft ze wel een jaartje langer in de middenbouw. Voor dochter zou dat niet verkeerd zijn, haar vriendinnen op school zitten een groep lager, en het duurt een jaar langer voor ze op kamp gaat (9 jaar vind ik nog jong om haar mee te laten gaan). Al met al was het een heel goed gesprek, ik heb de juffen allebei bedankt voor alle hulp die ze aan mijn dochter geven (en dat is echt heel, heel erg veel!), en haar niet meteen hebben afgeschreven.

5 opmerkingen:

  1. Dat is fijn voor jullie. Wees maar een trotse moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn zeg, je mag zeker trots zijn op je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn voor jou en je dochter dat het goed gaat. Ook vind ik het fijn dat je het extra werk van de juffen zo benoemt. Zo vaak horen ze dat niet (weet ik uit ervaring)
    En het stimuleert aan beide kanten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat de juffen zoveel moeite doen om je dochter goed te kunnen begeleiden. En geweldig dat het resultaat oplevert!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat de juffen de extra moeite nemen en je dochter het zo goed oppakt. Het is inderdaad niet altijd nodig dat een kind naar het Speciaal Onderwijs verdwijnt.

    BeantwoordenVerwijderen