zaterdag 14 februari 2015

Nieuwe jas

In het kader van 'voor mezelf zorgen' had ik besloten dit jaar een zomerjas te gaan kopen, in april als de kinderbijslag weer komt. Vorig jaar heb ik het zonder jas gedaan. Op de wat frissere dagen gebruikte ik een vest, en als het echt hard regende gebruikte ik mijn winterjas. Dit jaar zou dat hoe dan ook niet gaan werken, mijn winterjas is na 4 jaar trouwe dienst echt op.
Maar toch, een nieuwe jas kopen, dat is wel iets duurder dan een nieuwe broek. Om dat nou aan mezelf uit te gaan geven...Nee, zegt het stemmetje in mijn hoofd, je moet lief zijn voor jezelf. Van je kleding geld ga je een nieuwe jas halen.

Vandaag waren de 2 meiden en ik weer naar de kringloop, dinsdag wordt in het wijkcentrum carnaval gevierd, en dochter was door haar verkleedjurken heen. Bij de kringloop heeft buurmeisje een mooie heksenjurk uitgezocht, en dochter een prinsessenjurk, allebei 5 euro per stuk. Toen ik langs de jassen liep zag ik 1 jas die ik heel mooi vond. Niet mijn maat, maar hij leek breed genoeg. Bij het passen bleek hij echt mooi te zitten. En voor €9,50! Voor de zomer heb ik nu een mooie jas en hij past heel goed in mijn budget. Ik ben zo blij met de kringloop :-)

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n vondst. Maten zeggen niet alles, ik heb ook altijd een centimeter bij
    mee om breedte van trui te meten als ik geen zin heb om te passen. Ik ben toe aan een lichtblauwe spijkerbroek, op de oude heb ik bleekwater geknoeid. Aangezien maten van spijkerbroeken helemaal lastig zijn meet ik nu eerst de taille en heupen, dat scheelt behoorlijk wat ergernis bij passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg dat je er 1 vond bij de kringloop! Scheelt veel geld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zeker. Nu kan ik in april kijken of ik goede schoenen kan kopen :-)

      Verwijderen
  3. Ik weet niet of je meestal een vast merk schoenen koopt en daarvan ook een vaste maat hebt, maar je zou eens op Marktplaats kunnen kijken. Mijn financiĆ«le situatie is heel anders dan de jouwe, maar zo nu en dan vind ik het zonde om opnieuw een flink bedrag aan schoenen uit te geven en dan neem ik een kijkje op MP. Ik slaag er vaak, voor heel weinig en dan heb ik bijna nieuwe schoenen, die oorspronkelijk over de € 150 waren. Persoonlijk vind ik nl. goede schoenen erg belangrijk.
    Je moet alleen goed opletten dat er goede foto's van de schoenen gemaakt zijn, zodat je kunt zien dat de schoenen nog in goede staat zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik neem meestal de schoenen die het goedkoopste zijn. Ik heb nu 2 paar, eentje die heel erg lekker loopt, maar met regenweer laten ze teveel water door. Het andere paar laat geen water door maar lopen iets minder lekker.

      Verwijderen
  4. Afgelopen week toevallig ook een winterjas gekocht aangezien ik het eerst niet nodig had. Moet wel zeggen dat ze nu een stuk goedkoper zijn.

    BeantwoordenVerwijderen