zaterdag 21 februari 2015

Onverwachte slapers

Dit weekend hoef ik alleen maar de zondag te werken. Gister is dochter bij opa en oma gaan logeren, omdat de kans bestond dat ik vandaag ook zou moeten werken (door personeelstekort). Toen ik hoorde dat ik toch alleen zondag hoefte te komen, had ik bedacht dat ik dan ongestoord en asociaal lang zou kunnen uitslapen zonder dat iemand daar last van had. Hoe lekker is dat?

Gisteravond stond de buurman aan de deur, de buurvrouw had koorts en moest meteen langskomen op de eerste hulp. Of de kinderen zolang even bij mij konden blijven. Natuurlijk kan dat. Ik heb beloofd altijd te helpen als dat nodig is.
Vooral de buurjongen was erg uit zijn doen, en probeerde dat ontzettend te verbergen, hij is immers al 13. Om 9 uur heb ik een dvd voor ze aangezet, die ze allebei leuk vonden.
Om tien uur kwam het bericht uit het ziekenhuis dat het wel even kon gaan duren, het was druk. Of de kinderen misschien bij mij mochten slapen. Ik heb in huis 3 matrassen, dus dat kon wel. Ik heb 1 matras van mijn bed gehaald en op dochters kamer neergelegd. Toen kon het buurjochie zijn masker niet meer ophouden, en kwam waar hij mee zat eruit. In overleg met de buurman hebben we toen besloten toch te wachten tot ze thuis kwamen. De buurjongen heeft astma, en door de stress die hij kreeg van in een vreemd huis te gaan slapen, speelde dat aardig op.

De buurvrouw bleek gelukkig alleen griep te hebben. Ze heeft 2 kuren gekregen, die moeten erger voorkomen.

Van het uitslapen is niet veel gekomen, om kwart over 7 was ik weer wakker. Maar wel uit mezelf :-)

3 opmerkingen:

  1. Grappig hoe die ene rustige avond dan toch niet rustig is. Aan de andere kant was het voor je dochter misschien wel rustiger om bij ops en oms te slapen.

    Soms moeten dingen gewoon zo zijn.

    Fijn voor je buren dat je bijspringt als het nodig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je buren zo op je kunnen rekenen. Mooi gebaar.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen