dinsdag 10 februari 2015

Tandpasta

Dochter en ik hebben allebei andere tandpasta. Dochter tandpasta voor 5 t/m 12 jaar, en ik gebruik het liefste tandpasta voor extra witte tanden. Niet dat ik blinkend witte tanden wil, maar omdat ik mijn gebit in mijn psychisch hele slechte jaren nauwelijks heb verzorgd. Mijn gebit, met name mijn kiezen zijn bijna allemaal afgebroken. Kiespijn heb ik niet meer, ik vermoed dat de zenuwen aardig afgestorven zijn. De laatste jaren verzorg ik mijn gebit beter, de tanden zitten er allemaal (nog) in. Volgend jaar neem ik een tandarts verzekering waar je zonder medische keuring aan mag deelnemen. Na 1 of 2 jaar verzekerd te zijn mag je dan ook een grotere ingreep laten doen (in ieder geval nu nog).

Maar goed, omdat mijn tanden geel zijn poets ik graag met extra witte tandpasta. Gister was de tube van dochter leeg, een mooi moment om te kijken hoeveel voorraad er nog is. Dochters tandpasta heb ik een hele tijd geleden met een mooie actie gehaald: 5 tubes halen, 2 betalen. Daar lagen er nog 2 van in de bak. Voor mezelf heb ik ook nog heel veel tubes liggen, nu nog 6 nieuwe tubes.
Met de spaarkaarten kan ik morgen ook 2 tubes gratis ophalen. Ik ben echt een hamster. Ik denk dat ik de tubes nog even weg leg, misschien kan ik er iemand blij mee maken. Als ik me aan mijn spaarplan hou, heb ik met de actie 5 gratis tubes gehaald (de teller staat morgen op 4), zonder een cent extra uit te geven :-)

4 opmerkingen:

  1. Die tandpasta voor extra witte tanden probeer ik momenteel ook uit. Wel een typisch kleurtje heeft dat spul ... enne ... ik had m'n spaarkaart met kassabonzegeltjes ook vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vaak zit er nog wel voor een paar keer poetsen in de tube als je denkt dat hij leeg is. Ik knip de tubes daarom altijd door en schraap de restjes eruit.
    Een goed voornemen van je, om binnen afzienbare tijd weer iets aan je tanden te laten doen. Het is om gezondheidsredenen belangrijk een gezond gebit te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een goed gebit is wat waard.
    Bij welke winkel kun je deze kassabonzegeltjes inruilen voor tandpasta?
    Yasr

    BeantwoordenVerwijderen