woensdag 4 februari 2015

Tiener avond

Sinds een paar maanden doet dochter actief mee met de activiteiten van het wijkcentrum hier. Ze organiseren hele leuke dingen voor de kinderen, en ook heel betaalbaar. Dat het wijkcentrum in een 'arme' buurt ligt, zal ook meewerken denk ik.
Afgelopen herfstvakantie is dochter mee geweest naar het museum (5 euro), mee wezen zwemmen (2,50), en ze had een spelletjes middag (gratis). Een vakantie vol leuke activiteiten voor 7,50.
Na de herfstvakantie heeft ze 8 zelfverdedigingslessen gehad voor 10 euro.
En elke dinsdagavond gaat ze met het buurmeisje naar de tieneravond. De toegang is gratis, dochter neemt wel elke week 2 euro mee. Daar koopt ze meestal een blikje cola voor (1 euro) en een paar snoepjes (5 cent per stuk). De rest blijft in de portemonnee, en vullen we voor de week er na weer aan tot 2 euro.

Ik vind het erg leuk dat dochter elke week een leuke avond voor zichzelf heeft. En het is in een veilige omgeving. De 2 meiden genieten er ook zichtbaar van :-)

6 opmerkingen:

  1. Leuk he, als dit soort dingen georganiseerd worden! En leuk dat ze samen kan gaan.

    Hoe ging haar spreekbeurt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat sneu, ik zie bij de vorige post in de reacties dat je dochter een onvoldoende heeft gekregen voor haar spreekbeurt.

    Hopelijk krijgt ze van school de juiste aanwijzingen voor de volgende keer. Zoiets is zo balen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat er zoiets georganiseerd wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoezeer ik het iedereen ook gun, maar is 8 jaar niet wat jong om al wekelijks naar een tieneravond te gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is van 8 t/m 14 jaar. Zolang mijn dochter het leuk vind mag ze van mij gaan. Zo leert ze buiten haar eigen (beperkte) wereld ook andere mensen kennen. De avond is om 8 uur afgelopen, het is niet extreem laat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat scheelt natuurlijk. Ik zag zo'n kind van 8 al om tien uur thuiskomen.

      Verwijderen