dinsdag 31 maart 2015

2,50 per dag

Een paar dagen geleden las ik op een blog (ik weet niet meer welke) over het boek van kath Kelly over haar uitdaging om van 1 euro per dag te leven. Toen ik op bol..com ging kijken zag ik dat het boek 7 euro kost.
Normaal ben ik niet van de nieuwe boeken, maar dit boek lijkt me erg inspirerend. Als het goed is krijg ik het vandaag binnen.

Van 1 euro per dag leven lijkt me erg hoog gegrepen, en ik denk dat dochter dan gaat staken (groot gelijk heeft ze). Maar ik wil met mezelf wel de uitdaging aan gaan om van 2,50 per dag te leven. Gister heb ik het begin gemaakt. Nu had ik gister niet veel nodig, omdat ik mijn vriezer zoveel mogelijk wil leeg eten. Zo zag mijn bonnetje eruit:

  • 1 banaan -              €0,23
  • 2 flesjes water -     €0,24
  • 1 pak chocomelk - €0,85
  • Toetje -                    €0,34
  • 1 pak koekjes -       €0,69
Bij elkaar €2,35. De flesjes water waren voor op mijn werk, het leidingwater in de personeelsruimte is bijna niet koud te krijgen, en dit vind ik lekkerder. De koekjes heb ik samen met mijn neefje gekocht, hij vind het heerlijk om samen iets uit te zoeken. 
Het toetje bestond uit 2 slagroomtoetjes. Ik wil nu geen pak vla kopen, die krijgen we niet meer op voor morgen.
En de chocomelk is gewoon lekker.

Ik wil het 6 maanden proberen om van 2,50 per dag te leven. Mocht het niet lukken kan ik teruggaan naar 5 euro per dag. Het lijkt mij een hele leuke uitdaging :-) 

11 opmerkingen:

  1. ..investeer in een Dopper of een andere drinkfles en vul die thuis met ijskoud water. Op den duur veel goedkoper en milieuvriendelijker!
    Ik heb het boek ook gelezen en vond het grappig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb het boekje ook en heeft mij ook geinspireerd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik heb het boekje gelezen, heel knap hoe ze het voor elkaar krijgt.
    Maar Kath Kelly betaalt van haar euro (pond) per dag niet alleen het eten, maar ook kleding, vakanties, etc....
    Helaas in mijn pubergezin geen optie om te proberen :(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb het ook gelezen, grappig boekje maar sommige dingen vond ik wat ver gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het boek is van voor de crisis. het was 1 dollar per dag, inclusief kleding, internet, fietskosten en vrienden uitnodigen op picknicks.
    Tandartskosten lukten haar niet. Internet werd gedaan vanuit de bibliotheek. Was toen gratis.
    Blog http://moneysavingmom.com/ geeft etenbudgetbedragen aan voor minimale prijzen. Maar gebruik van coupons, dat hebben wij niet.
    De familie Economides is van een gewoon salaris rijk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou het alleen voor de boodschappen. Ik ben te gehecht aan (warm) water, stroom en internet. Dan gaat het onmogelijk worden.

      Verwijderen
  6. 1 banaan, 2 flesjes water, 1 pak chocomelk, Toetje, Koekjes. Bij lange na dus geen voedsel voor een hele dag.

    Ik kan me niet voorstellen dat je gezond en voldoende kunt eten voor dat bedrag. Ik ken het boek overigens niet; ik ga er dan maar vanuit dat er ook zelfmaakdingen bij zijn en moestuintjes ofzo.

    Overigens, als je dan graag wilt besparen dan is een flesje water zelf vullen natuurlijk wel de makkelijkste start. Kan ook thuis in de koelkast.

    Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of ik voor dat bedrag kan leven, gaan we ontdekken. Gister hoefde ik geen verder niks te kopen, er ligt nog genoeg in de vriezer/koelkast wat op moet

      Verwijderen
  7. Is die 2,50 alleen voor jou of ook voor je dochter? Ik zou voor je dochter gewoon de nibud-standaard aanhouden voor het geval dat zij niet genoeg gezonde voedingsstoffen binnen krijgt. Zij moet nl. gezond opgroeien. Kelly deed het voor de grap/ om aandacht te krijgen, zij schreef er een boek over dat goed verkocht wordt dus zij had een heel andere uitgangspositie, zij deed ook extreme/ludieke dingen zoals zomaar bij een receptie binnenlopen en hapjes eten dat was dan haar maaltijd van de dag. Met een kind kan je dat niet doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat heb je vast bij mij gelezen. Veel leesplezier gewenst, ik vond het een leuk boek! Het leest lekker weg, sommige dingen gaan wat ver, maar misschien daarom juist leuk om eens te lezen, Het geeft meteen een andere kijk op je uitgavenpatroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk boek, heb het gelezen en later nog eens.

    BeantwoordenVerwijderen