donderdag 12 maart 2015

Begroting maart/april

Gister was het nieuwe rooster klaar op mijn werk, en tot mijn grote vreugde zag ik dat ik met Pasen drie dagen vrij heb. Ik had als voorkeur wel Pinksteren aangegeven om te werken, maar dat is geen garantie voor de zaterdag.
Die zaterdag bied wel de mogelijkheid om een dag extra naar Drenthe te gaan. In plaats van 1 nacht gaan we nu 2 nachten. Dochter was het er ook mee eens, en dus heb ik een nacht extra erbij geboekt. Dat heeft wel gevolgen voor mijn begroting.

Mijn geplande uitgaven komende maand zijn:

  • Huur:                   €510
  • Bso:                      €400
  • Boodschappen:  €150
  • Energie:               €100
  • Overblijven:       € 75
  • Televisie:             € 50
  • Sponsorgezin:    € 50
  • Drenthe:              €200
De twee nachten samen kosten 170 euro. Voor eten en drinken hoef ik niks te rekenen, dat is daar gratis. De treinkaartjes heb ik al in huis, dus alleen de bus moet er nog bij, dat is in totaal 12 euro.
Voor de aflossingen heb ik nu niks gepland, maar dat betekend niet dat ik niet ga aflossen. Het niet begrote geld van de toeslagen en mijn loon gaat direct naar de zorgverzekering. Ik verwacht dat het tussen de 200 en 250 euro zal liggen.
Ik heb 75 euro voor het overblijven gerekend, de rekening daarvan komt één keer per drie maanden, en ik heb geen idee wanneer dat is. Dus zet ik het alvast weg. Het bedrag voor de televisie is voor 2 maanden.

Ik ben tevreden met mijn begroting. Ik heb zelf op het moment heel erg veel behoefte aan rust. Rust die ik in mijn eigen omgeving nergens vind op het moment. Het idee dat ik over een paar weken twee nachten kan ontspannen, maakt me heel erg blij. Ik breng er mezelf financieel niet verder mee in de problemen (ik weet dat de voorkeur van veel mensen naar aflossen zou gaan, en daarna pas weekendjes weg).
Ik ga wel aflossen, maar waarschijnlijk 100 euro minder dan gepland.

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk vooruitzicht om er lekker even twee nachtjes tussenuit te gaan. Geniet er maar van !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk vooruitzicht 2 nachtjes lekker weg. Geen ondoordachte dingen maar goed gepland prima toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies wat Lot zegt. Volgens mij gaan jullie knalhard genieten en kan je daardoor echt even opladen voor het werk.

      Verwijderen
  3. Groot gelijk door dit in te plannen hou je het vol en je moet ook genieten en je lost ook elke maand netjes af! Lekker genieten en opladen!
    Mina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor je het weet, is het zover, nog even op de tanden bijten......
    Fijn weekeinde!

    BeantwoordenVerwijderen