maandag 2 maart 2015

Belasting

Gister heb ik mijn belastingaangifte gedaan. Anders dan andere jaren, heb ik nu niet gewacht tot de laatste dag. Ik moet al jaren belasting terugbetalen, omdat ik teveel voorschot had gehad. Het eerste jaar dat ik moest terugbetalen was het 1100 euro. Gelukkig kreeg ik in dat jaar ook de schadevergoeding, en kon daarvan die rekening worden betaald. Het jaar daarna moest ik bijna 800 euro terugbetalen, vorig jaar 500 euro. Het voorschot stopzetten durfde ik niet, door mijn uitgavenpatroon had ik dat geld echt nodig om de maand door te komen. Naarmate het psychisch beter ging, kon ik mijn uitgaven steeds beter in de hand houden, en begon ik ook ruimte te zien om zonder dat voorschot te leven.

Ik krijg nog steeds elke maand 90 euro dit jaar, maar ik reken het niet meer mee in mijn begroting. Misschien dat ik het halverwege het jaar helemaal laat stoppen.
Over vorig jaar moet ik 286 euro terugbetalen. Vorig jaar kreeg ik 150 euro per maand, over het hele jaar gezien 720 euro meer dan dit jaar. Wie weet of ik volgend jaar wel wat terug krijg als ik het zo laat.

3 opmerkingen:

  1. Stopzetten midden in een jaar kan niet...
    Het kan wel maar dan moet je alles dat je hebt ontvangen van het jaar terug betalen binnen een maand.
    Ik had dit vorig jaar toen ik hem stopzette, bd gebeld en die zeiden dat dit een vaste regel was...
    Beter op een spaarrekening zetten, trek je ook iets aan rente en kun je direct betalen als je moet en anders heb je een mooi buffertje gecreƫerd...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wist ik niet, dank je voor de waarschuwing :-)

      Verwijderen