donderdag 5 maart 2015

Breipatroon

Vorig jaar ergens kwam ik op de blog van 'blij dat ik brei' terecht. Die vrouw heeft ontzettend mooie dingen op haar blog staan om te handwerken. Eén ontwerp sprak me heel erg aan, een ontzettend mooi babydekentje, door haar moeder ontworpen. Als je het materiaal daar kocht kreeg je de beschrijving erbij. Met de verzendkosten erbij bijna 30 euro. Vorig jaar kon dat gewoon niet, vooral niet omdat ik toen ook wekelijks 43 euro aan rijles kwijt was. Dat patroon bleef wel heel mooi, in de loop van de maanden werd het eigenlijk alleen maar mooier. Vooral met al die leuke kleuren wol die ik nog heb liggen. Zondag heb ik de knoop doorgehakt, ik heb het patroon besteld. Ik dacht dat ik vooruit moest betalen, en was nog op het mailtje met de gegevens aan het wachten, toen de post dinsdag het pakketje al bracht. Ik ben er meteen aan begonnen. Ik heb nu 3 lapjes af en ik vind het nog mooier dan op de foto's. Nu alleen nog even bedenken wat ik met dat dekentje ga doen. Misschien dat ik er nog een kledingsetje bij brei, en het dan aan zending over grenzen geef, die kunnen er vast wel iemand heel erg gelukkig mee maken.

Ik moet wel weer op mijn uitgaven gaan letten, dat is de laatste paar dagen best versloft. Gister kwam het goede nieuws dat de buurvrouw vandaag haar tweede chemokuur krijgt. Dochter en ik zagen een hele mooie bos bloemen bij de supermarkt, die hebben we aan de buurvrouw gegeven om haar sterkte te wensen. Nu was het niet de duurste bos bloemen, maar wel 7 euro. Met ons dagbudget van 5 euro is dat niet iets om dagelijks te doen. De buurvrouw was er heel blij mee, ook dat er aan haar gedacht wordt. Dat is me veel meer waard dan 7 euro.

2 opmerkingen:

  1. Wat goed dat je (ondanks of misschien juist dankzij je eigen sores) zo aan anderen denkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat je ook aan anderen denkt, vooral als 7 euro voor je budget erg veel is. Daar heb je zelf dan ook plezier aan als je ziet dat je buurvrouw er blij mee is. Hoop voor haar dat de chemo zal aanslaan.

    BeantwoordenVerwijderen