zaterdag 14 maart 2015

Buikgriep

Gister had ik met mijn broertje afgesproken samen met hem naar België te rijden. Hij heeft een petroleum kachel, en in België is de petroleum 87 cent per liter goedkoper. Omdat hij 80 liter wou halen scheelt dat een hoop geld.

Toen we bijna bij de grens waren, werd ik gebeld door de school van dochter. Dochter was erg misselijk, en ook erg bleek. Of ik haar op wou halen. Zul je net zien. 'S ochtend voelde ze zich prima, ze had zin in de dag.
Mijn broertje vond dat ik om moest keren. Dat zou ik normaal gesproken ook doen. Maar de terugreis was ook 2 uur rijden, dus daar schoot dochter vrij weinig mee op. Gelukkig wou mijn zusje dochter wel van school halen. In plaats van meteen terug te rijden heb ik er voor gekozen om door te rijden naar de eindbestemming, ongeveer 10 minuten.
Op de terugweg heb ik de geplande pauze wel overgeslagen, en heb ik zoveel mogelijk de maximumsnelheid gereden.

Eenmaal weer thuis heb ik meteen dochter opgehaald. Het bleek reuze mee te vallen. Ze was inderdaad nog wel bleek, maar ze had de 2 boterhammen die ze voor het overblijven had met smaak opgegeten.

Er heerst hier wel een hardnekkige buikgriep. Op mijn werk, en ook van verschillende moeders op school hoor ik het.
Bij dochter heeft het gelukkig niet doorgezet. Misschien was de vorige buikgriep voldoende om er nu genoeg weerstand voor te hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen