dinsdag 3 maart 2015

Circusschool

Toen dochter peuter was kreeg ze heel veel last van oorontstekingen. Ik heb best een goede huisarts, die heel adequaat kan reageren, maar af en toe. Vooral met dochter, kreeg ik (in mijn ogen onterecht) het stempel overbezorgde moeder. Tot dochter een hele erge buikgriep had, en ze heel snel achteruit ging. Ik had de huisarts gebeld en gevraagd en uiteindelijk gesmeekt langs te komen. Het ging echt niet goed. Helaas, de huisarts had geen tijd volgens de assistente. In paniek heb ik mijn broer gebeld om ons naar de eerste hulp te brengen. Tegelijk met mijn broer arriveerde ook de huisarts, die waarschijnlijk van de assistente over mijn vele telefoontjes had gehoord. Toen de huisarts dochter zag moest ze met spoed naar het ziekenhuis, ze was ernstig uitgedroogd. De oorzaak was een hevig buikgriepvirus in combinatie met een dubbele oorontsteking. De huisarts vond het nog steeds niet nodig om een verwijzing voor de kno arts te geven. Maar ze moest stoppen met zwemles, dat was niet goed voor haar oren. Dochter heeft uiteindelijk wel buisjes gekregen na veel aandringen van mij dat ze naar de kno arts moest (lees: ik eiste een oplossing, als de kno arts niet noodzakelijk was, eerder stond ik niet op). Toen lag er binnen 5 minuten een verwijsbrief klaar. 17 keer een oorontsteking gaat niemand in de koude kleren zitten.

Nadat ze gestopt was heb ik het met dochter gehad over een andere sport/activiteit. Ze wou heel erg graag naar de circus school. Helaas was dat te duur, 80 euro voor 10 lessen. Ze heeft een paar jaar niks gedaan. Twee weken geleden zag ik in het programma van het wijkcentrum dat er 8 lessen werden gegeven door een circus school, voor 10 euro. Dochter was meteen enthousiast, en kon maar moeilijk wachten tot het zover was. Gister was de eerste les. Ze vond het nog leuker dan verwacht. Over 8 weken houden de kinderen een voorstelling voor de ouders, ontzettend leuk.


7 opmerkingen:

  1. Heftig allemaal. Ik schrik er altijd van als ik zulke verhalen lees, over artsen die hun werk dus eigenlijk niet goed doen...

    Fijn dat je dochter nu toch op een circusschool kan!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De arts deed zijn werk wel, alleen het probleem lag bij de assistente had ik het idee. Ik snap best dat iedere ouder wel eens overbezorgd is, dat ben ik ook wel eens. Alleen daar val ik de huisarts niet mee lastig. Sinds die keer neemt de assistent me wel serieus, en krijg ik als ik voor dochter bel vaak dezelfde ochtend nog een afspraak.

      Verwijderen
  2. Gelukkig maar, dat het uiteindelijk toch nog goed gekomen is. Goed dat je zo aangedrongen hebt.

    Wat een leuk initiatief, zo'n circusschool via het wijkcentrum.

    Mag je dochter nog steeds niet zwemmen? Het zou wel jammer zijn als ze haar zwemdiploma niet zou kunnen halen, voor zowel het zwemplezier als haar eigen veiligheid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zit nu sinds een jaar weer op zwemles. Ze heeft nadat haar buisjes eruit zijn gevallen nog maar 1 keer oorontsteking gehad gelukkig.

      Verwijderen
  3. Met buisjes mag je wel zwemmen.Omdat mijn dochter dat pijn vond doen aan haar oren hebben we oordopjes op maat laten maken bij de audicien.Weet niet exact meer wat het kostte maar de prijs viel me reuze mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ze iets aan haar oren voelt snel behandelen door een wat dieper liggend plekje net onder uiteinde van jukbeen aan de voorkant van het oor zachtjes te masseren.
    Die tip kreeg ik bij reflexzonetherapie, ik had 2 jaar geleden een forse oorontsteking en dat moest zelfs doorgeprikt worden door KNO arts.

    Leuk die circusschool!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je mag met buisjes zeker nog zwemmen. Maar dan wel met oordopjes. Deze kosten bij ons 35 euro voor 2. Ik heb ze ook aangeschaft voor onze zoon. Zwemles vind ik wel een verplicht iets. Maar binnen 4 maanden moest hij al weer nieuwe hebben, hij moet ze namelijk ook onder de douche in hebben. En de oren veranderen ook wel, ze waren hem namelijk wat te groot geworden.
    Maar wat leuk voor je dochter om naar de circusschool te mogen. Dit zijn idd nog leuke bedragen om een sport te gaan beoefenen.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen