zondag 15 maart 2015

De kastanjeboom - het vervolg

Gister was de grote dag, de buurman had twee vrienden geregeld die mee gingen helpen met het snoeien van de kastanjeboom.
De buurman heeft speciaal voor de gelegenheid een kettingzaag aangeschaft. Huren kon ook, maar het prijsverschil was niet groot.
Het ging er de buurman om de duivenslaapplaatsen weg te halen. Hij heeft wedstrijdduiven, en die beesten schijnen waardeloos te worden als ze een paar dagen overnachten in de boom.
Ik heb de buurman nog een keer extra gewaarschuwd er echt niet meer dan 20% af te halen.

Eenmaal begonnen stond de buurtbewoner waar ik van verwachtte dat hij moeilijk ging doen binnen no time woedend op de stoep. Of de gemeente wel wist waar we mee bezig waren. Natuurlijk, zegt de buurman. Voor hem was het een teken om echt niet boven de 20% te komen. Ik heb gelukkig de bevestiging van de gemeente in mijn mail staan, en een foto van hoe de boom was. Ik moet toegeven, de boom ziet er kaal en zielig uit nu. Maar dat zal ook een kwestie van wennen zijn. En eenmaal met bladeren ziet de boom er ook beter uit.
De buren zijn blij dat de boom iets minder fors is.

Ik heb de buurman wel beloofd hem morgen 50 euro te geven. Hij vind het niet nodig, maar ik vind van wel. Hij heeft kosten gemaakt voor de boom, en als ik een professioneel iemand had gevraagd, was ik veel meer geld kwijt geweest.

1 opmerking:

  1. Fijn dat het gelukt is en ook nog voor een lage prijs.

    BeantwoordenVerwijderen