maandag 23 maart 2015

Een nieuwe week

Zoals zo vaak is ook dit weekend omgevlogen, en is het tijd voor een nieuwe week. Ik heb me wel gedeeltelijk aan mijn rustige weekend kunnen houden. In ieder geval gister.
Zaterdag was de open dag in het ziekenhuis erg vermoeiend. Het was echt heel erg druk. Een symptoom van ptss is waakzaamheid (vaak overdreven waakzaam). Ik heb niet meer dagelijks last van mijn ptss, ik heb er goed mee leren omgaan, maar in zulke situaties merk ik nog steeds dat het een onderdeel van mij is. En alles en iedereen in de gaten willen houden is erg vermoeiend. Het plan om daarna door te gaan naar het centrum heb ik laten varen, in plaats daarvan zijn we naar de bioscoop gelopen die vrijwel om de hoek van het ziekenhuis zit. Eenmaal thuis was ik gesloopt. Maar de meiden en ik hebben een erg leuke dag gehad.

Deze week heb ik alleen de woensdag vrij. Dat is fijn, want de overkoepelende organisatie van de school van dochter viert haar jubileum met alle scholen die daar bij horen in de dierentuin. Kinderen mogen alleen mee als er een begeleider mee gaat. Dochter kijkt er erg naar uit. Ik wat minder. Het zijn van 11 scholen de kinderen + hun ouder(s). Waarschijnlijk is het veel te druk. Ik heb dochter er wel op voorbereid dat ik het waarschijnlijk niet de hele dag daarheen ga halen. Dat vond ze niet zo heel erg, dochter is (gelukkig) ook niet van de grote mensenmassa's.

Dochter gaat het weekend bij opa en oma logeren. Ik moet alleen zaterdag werken, maar ik heb tegen oma en dochter gezegd dat ik zondag ook moet werken. Misschien niet aardig om te liegen, maar zo heb ik de halve zondag om bij te komen, in alle rust die ik nodig heb. Dat is een fijn vooruitzicht!

3 opmerkingen:

  1. Wees open dat je de rust nodig hebt. Je dochter weet best dat jou elastiek slapper is dan dat van andere ouders. Als alleenstaand ouder is het zwaarder en dan is het alleen maar goed als je af en toe kunt zeggen: ik moet nu even bijtanken, dan kan ik beter zorgen.

    Mijn vrienden bieden het me nu regelmatig aan want ze beseften het gewoon niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aargh, dat klinkt inderdaad als iets wat erg druk is! Ik ben daar ook geen fan van.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mijn advies Altijd eerlijk zijn over jouw motieven, hoe kun je anders van je moeder of dochter eerlijkheid vragen? hoe erg is het als een van de twee er achter komt dat je thuis was, vertrouwen is een groot goed in elk leven, je hoeft je niet te schamen dat je een middag rust nodig heb.
    mijn motto is, behandel een ander zoals je zelf behandelt wilt worden, wil jij de waarheid horen of een leugentje om bestwil? Bieke

    BeantwoordenVerwijderen