vrijdag 20 maart 2015

Koelkast

In de begin jaren dat ik op mezelf woonde had ik geen koelkast. Ik miste hem ook niet zo. 'S middags als ik dochter op ging halen bij oma of de speelzaal kochten we een halve liter melk, 1 persoons toetjes, en soms vlees. Maar niks om te bewaren.

Toen ik in 2011 een flink bedrag als schadevergoeding kreeg, was het eerste wat ik wou kopen een koelkast. Mijn broertje ging mee, want het kan best leuk shoppen zijn als je geen budget hebt.
Bij de m.markt zag ik een mooie koelkast die helemaal aan mijn wensen voldeed. En voor 279 euro.
Mijn broertje was ondertussen doorgelopen naar de duurdere koelkasten, want waarom zou je een goedkope koelkast nemen als je 20.000 op je rekening hebt staan?

Dat ik toen absoluut niet goed was, en daardoor heel beïnvloedbaar, is mij nu wel duidelijk. Mijn broertje zag een mooie amerikaanse koelkast, met ijsblokjesmaker, 100 euro afgeprijsd voor 1100 euro. Mijn argumenten waarom ik eigenlijk liever die koelkast van 279 euro had, verdwenen in het niet. En dus kwam de veel te grote Amerikaanse koelkast in mijn keuken. Nu is mijn keuken veel te klein voor zo'n koelkast. Ik kan nog net bij het aanrecht staan, maar daar is ook alles mee gezegd.

Bij de aankomende renovatie hebben de werklui ruimte nodig. En dus moeten alle apparaten uit de keuken tegen die tijd. Nu is dat met die koelkast wel een probleem. Dat ding kan niet door de de keukendeur mijn huiskamer in gezet worden. En ik ben dat grote ding eigenlijk wel zat.

Ik had het er mijn mijn vriendin over, dat ik die koelkast voor 100 euro wou gaan verkopen. En dan een kleine beschaafde koelkast gaan kopen. Mijn vriendin was meteen geïnteresseerd. Want haar koelkast is aan vervanging toe, en zij heeft wel een grote keuken waar hij kan staan.

Morgen ga ik terug naar de m.markt. Met een beperkt budget. Maar wel met mijn volle verstand, een heel waardevol iets!

5 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je het kunt oplossen met je vriendin! Zo zijn jullie allebei blij, en kun jij een kleinere koelkast kopen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier met je nieuwe koelkast!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind grote ijskasten heel lelijk, ze nemen veel ruimte in en slaan om de haverklap aan. Heb gewoon een tafelmodel, bevalt prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou er toch iets meer dan €100,- voor vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Net als bovenstaand commentaar zou ik er ook meer voor vragen dan maar € 100,--. De oorspronkelijke prijs was € 1200,--. Gemiddelde ideale levensduur zou 10 jaar zijn. Dan is de koelkast 40% in waarde verminderd. En uiteraard waardevermindering doordat het geen nieuwe meer is, maar tweedehands. Dus iets meer dan jouw bedrag is zeker niet verkeerd (vooral voor jou).
    En voor die € 100 koop je geen nieuwe (kleinere).

    BeantwoordenVerwijderen