zaterdag 28 maart 2015

Koelkast/diepvries leeg eten

Komende woensdag komt de man van mijn vriendin de koelkast ophalen. Ik heb al een nieuwe koelkast besteld, die wordt op dezelfde dag bezorgd.
Mijn koelkast is gelukkig niet heel erg vol, wat er in ligt kunnen dochter en ik wel opmaken voor die tijd. Een heel ander verhaal wordt de vriezer.
Die ligt nog redelijk vol met ijs, vissticks, brood, groente en twee diepvries taartjes.

De ijsjes moet ik op houdbaarheidsdatum controleren. Of meteen weggooien, dat kan ook. De kinderen volstoppen met waterijs is niet het meest handige denk ik.
Het brood kan zoveel mogelijk worden opgegeten, wat over blijft en te oud wordt, daar zijn de geiten op de kinderboerderij nog wel blij mee.
De vissticks, daar liggen nog 3 dichte doosjes van. De komende dagen gaan die wat vaker gegeten worden. Weggooien vind ik zo zonde.
De groente worden ook eerst opgegeten voordat ik iets nieuws koop. Ook het weggooien daarvan vind ik ook erg zonde.
Eén taartje kan ik samen met dochter zelf nog wel opeten, het andere taartje kan ik morgen aan oma geven, als dank voor het oppassen.

Volgens mijn planning kunnen de koelkast en diepvries aardig leeg komen. Hopelijk werkt het in de praktijk net zo.

4 opmerkingen:

  1. En anders even vragen bij de buren of zij een tijdelijk plekje in de vriezer hebben. Die waterijsjes zijn gewoon limonade op een stokje, die kunnen alleen kwalitatief over de datum, wij eten nu nog ijsjes uit begin 2014. Smaken nog prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms is het gewoon goed om de vriezer leeg te eten. Daar zijn wij op dit moment ook mee bezig. Heb net voor €23,- boodschappen gedaan voor komende week. De rest komt uit vriezer en voorraadkast. Wij redden het met 4 personen in elk geval t/m donderdag. Vrijdag zien we wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oud brood, daar kan je vanalles van maken. Wentelteefjes of tosties of broodpudding.
    Ik stop juist mijn oude brood in de vriezer om het later op deze manier op te maken.
    Als je erg veel groenten hebt kan je die misschien de laatste dag in een groentesoep verwerken. Die soep dan in bakjes invriezen als je vriezer werkt.

    Mjam, vissticks.Lekker.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen