zondag 22 maart 2015

Kriebels

Gisteravond toen ik dochter hielp met douchen, vertelde ze dat ze de laatste dagen soms jeuk op haar hoofd heeft. Ik kam haar de laatste tijd één keer in de twee weken, en vorige week had ze nog niks. Gister vond ik twee luizen, een aantal volle neten, en ook een paar lege neten. Dat betekend weer een paar weken elke dag kammen, bij dochter en ook mijzelf.
Dochter heeft twee keer eerder luizen gehad. Met het knuffelen hebben we onze hoofden altijd tegen elkaar, en ik heb allebei de keren ook last van die kriebelende beestjes gehad.

Dochters haar gaat de komende weken sowieso in een vlecht, ze houdt er niet van, maar het voorkomt hopelijk wat haarcontact met haar klasgenootjes. Niet alleen ter bescherming van die kinderen, maar ik vind het wel fijn als ze er over twee weken weer vanaf is.
Op mijn werk ben ik me er van bewust dat ik met mijn haren niet tegen een ander aan moet komen. Waar directe collega's er de vorige erg bang voor waren dat ik de bewoners ook luizen zou geven (het idee dat ik me beter kon ziekmelden werd toen geopperd), is er niks gebeurd. Ik snap de angst, maar ziekmelden vind ik overbodig. Ik kam elke dag. Gif gebruik ik niet, alleen een hoop cremespoeling. Gelukkig is die maar 35 cent bij de k.ruidvat.

Ik ben blij dat dochter zich vrij genoeg voelt om zo snel te zeggen dat ze jeuk heeft. Zo wordt het geen luizenplaag. Ik heb ook tegen haar gezegd dat ik het heel goed vind van haar. Ik ben trots op mijn meisje!

6 opmerkingen:

  1. Ken je de behandeling met tea tree olie? Wel omslachtig maar het is ook gelijk een schoonheidsbehandeling voor je haar. Eerst een papje maken van shampoo en bijv. tien druppels teatree- olie in nat haar smeren, alluminiumfolie op je hoofd doen, goed ingepakt daarna eventueel een grote hoofddoek of handdoek om alles op zijn plaats te houden. Na een uur kammen daarna uitspoelen. Dan hetzelfde doen, maar dan met cremespoeling en druppels teatree-olie ook weer insmeren op nat haar een uur in laten zitten, daarna weer goed kammen eventueel met een luizenkam. Daarna ben je zeker van je luizen af. De eerste behandeling dood de luizen, tweede behandeling maakt de neten los van de huid. Resultaat prachtig glanzend haar zonder luizen of neten. Het vergt wel een beetje geduld, maar je hebt er iets voor en het is natuurlijke behandeling. Gr. Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een elektrische netenkam ooit gekocht bij en DA drogist.
    Elke keer als je iets hoorde branden ( net als een elektrische vliegenmepper) weet je dat je een luis of een neet te pakken hebt. Het apparaat werkt n.l. op beiden.
    Kan niet zegggen dat het goedkoop is . 8 jaar terug was het zo'n €30,-- Soms worden dingen door de jaren heen goedkoper maar of dit ook met dit apparaat zo is?
    Dan is tip van anoniem 1 wel een stuk voordeliger.
    Het apparaat werkt wel en je weet ook wanneer je van de neten af bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het luizenprobleem is ook hier niet onbekend. Net als jij ga ik het probleem te lijf met kam en cremespoeling. Effectief, veilig en betaalbaar. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tea tree olie werkt inderdaad prima, als je het maar niet onverdund gebruikt want dat is gevaarlijk.
    Azijn doet het ook goed. en luizenshampoos, die doen weer niks, dus geef daar je geld niet aan uit!
    Succes ermee, het blijft altijd een gedoe.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt een leuke blog. Ik lees telkens een stukje tijdens een bakkie koffie ;)
    Nu aangekomen bij het luizenstukje. Goed dat je dit ook in je blog vermeld. Wij waren een paar weken ook aan de beurt met het luizencircus. Drie meiden met lang haar dus al vele uren kammen verder. Ik bezit een schoonzus die niets aan de luizen bij haar kinderen doet ($#%^%$). Ik vind nog wel steeds een paar neten. Geen idee of die nog uit zullen komen. Ik kam dus maar elke dag tot ik geen neten meer tegenkom.

    Ik vind het overigens knap hoe je het bolwerkt samen met je dochter. En daarbij ook nog aan andere mensen denkt en ze helpt.

    groetjes Jen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Jen :-) ik hoop dat de luizen ons een jaartje overslaan. Ik vind dochter en mezelf kammen al een eeuwigheid duren, laat staan met drie meiden.

      Verwijderen