donderdag 26 maart 2015

Moeder-dochter dag

Gister was het uitje van de school naar de dierentuin. Ik ben normaal al niet zo gek op de dierentuin. Het feit dat het heel druk zou worden maakte wel dat ik van te voren heel erg twijfelde of we wel moesten gaan, ik kan niet goed tegen grote mensenmassa's.
Omdat ik in de nacht niet goed had geslapen (een confrontatie met mezelf is goed, maar geeft ook altijd nieuwe herbelevingen of nachtmerries), heb ik besloten dat dochter en ik wat anders gingen doen. Ik moet wel een klein beetje rekening met mezelf houden, en helemaal tot het randje gaan is niet handig.

Dochter vond het niet zo erg, het regende en het was koud. Ik wou graag een moeder-dochter dag, een dag dat we alleen maar doen wat we leuk vinden, zonder tijdsdruk, en gezellig met elkaar. Dochter wou graag shoppen, ze wou nieuwe schoenen en een nieuw shirt.

Dochter heeft hele leuke zwarte schoenen, voor 25 euro. Voor mezelf vond ik bij dezelfde winkel mooie gympen, daar loop ik graag op. Die waren 20 euro. Ik had 50 euro per persoon gerekend, dus daar bleven we mooi onder.
Toen we naar de mac gingen zag ik in de etalage een mooi shirt hangen. In de winkel zag ik dat hij 20 euro was. Ik had nog 30 euro voor mezelf over. Maar 20 euro voor één kledingstuk, en dan ook nog voor mezelf. Ik heb het shirt weer terug gehangen. Toen we langs het koopjesrek liepen zag dochter een mooi shirt voor 9 euro hangen. Ik vond ook nog 2 andere shirts, ook allebei 9 euro per stuk. Die heb ik wel gekocht.
Voor dochter hebben we bij de w.ibra ook 4 leuke shirts gevonden, en heeft ze 4 paar nieuwe sokken erbij. We hebben allebei onze 50 euro goed besteed.

Als afsluiter zijn we naar de bioscoop geweest, naar Cinderella. Dochter heeft erg zitten genieten van de film.
Ik vond het een goed besteedde dag. Dochter heeft er heel erg van genoten, zowel van haar nieuwe kleren, als van de mac en de film. Ik ben, ondanks dat we de hele dag weg zijn geweest, niet helemaal gesloopt. Die dierentuin komt wel een keer, op een dag die we zelf uitkiezen!

8 opmerkingen:

  1. Je hebt er een topdag van gemaakt zo te horen!
    Heel goed dat je de beslissing durft te nemen om niet naar het afgesproken dierentuin uitje te gaan, maar een goedgekozen moeder-dochterdag.
    Zo geef je jezelf de ruimte om steeds beter de nare ervaringen (en uitwerkingen in vorm van nachtmerries) een plekje te geven. Je bent goed bezig!
    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons op school is het zo dat als je kind niet meegaat op schoolreis het kind wel op school moet zijn.Per klas gaat er ook maar een aantal ouders mee,niet allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was officieel een studiedag, geen schoolreis. Met schoolreisjes kies ik er bewust voor niet mee te gaan.

      Verwijderen
    2. Dank voor de toelichting!

      Verwijderen
  3. Mag je dochter dan zomaar van school wegblijven, ook als het een schoolreisje is??? Officieel mag dat niet, de school is verplicht om door te geven aan de leerplicht ambtenaar als een kind ongeoorloofd afwezig is. Riet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was officieel een studiedag. De kinderen hoefden niet verplicht er aan deel te nemen.

      Verwijderen
  4. Goed dat je jou grenzen kent en er zo'n positieve dag van maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi dat ze net als jij voor een alternatief wou gaan.
    Dat is altijd het vervelende aan afspreken, je weet niet hoe je die ochtend gaat ontwaken.
    Cinderella, prachtig sprookje toch... Heerlijk om op een regenachtige dag bij weg te dromen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen