dinsdag 24 maart 2015

Stagiaire

Vandaag sprak mijn teamleider me aan, of ik twee weken een snuffelstagiaire onder mijn hoede wil nemen. Ik was heel even sprakeloos, ik heb nog nooit een stagiaire begeleid. Niet dat het me niet leuk lijkt, maar mijn dienst begint later dan de diensten van mijn collega's, en bij het verdelen van de stagiaires, wordt het door mijn collega's als onmogelijk gezien iemand bij mij te plaatsen. Prima, omdat ik 's middags wel werk, werk ik toch ook wel met ze samen.

Gister zat ik bij de collega's toen ze een beoordelingsformulier aan het invullen waren. Ik vond dat de stagiaires die er nu zijn een heel goed cijfer verdienen, ze werken net zo hard, en meestal net zo goed mee. Daar waren de collega's het niet mee eens, zelfs zij waren niet zo goed. Daar kwam een leuke discussie uit voort, want waarom zouden stagiaires op sommige punten niet beter dan jij mogen zijn? Met het antwoord "zo hoort dat niet" kon ik niet veel. Toen ik later aan de meiden vroeg welk cijfer ze hadden gekregen, hadden ze allebei de hoogste cijfers gekregen!

Maar om terug te komen op vandaag, mijn teamleider ziet het probleem van mijn andere tijden niet. Dan begint dat kind toch gewoon ook wat later?
Ik vind het heel erg leuk dat ik nu ook iemand mag begeleiden. Het is maar voor twee weken, maar ik mag wel laten zien wat mijn werk zo leuk maakt!

3 opmerkingen:

  1. Ik volg je al een tijdje, maar reageer niet zo vaak. Nu toch even een reactie.
    Wat leuk voor je, en voor de stagiaire, want volgens mij ben je een leuke en kundige begeleider! :-)
    Ik vraag me trouwens wel ineens af hoe het is afgelopen met het aanbod van het keukenteam, om daar te starten... Of is dat van de baan?

    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb met mijn teamleider afgesproken dat ik in de functie blijf die ik nu heb. Ik mag wel in dat team bijspringen, zolang het niet ten koste gaat van mijn werk, en ik het echt zelf wil en aan kan.
      Ik heb het gevoel dat ik hiermee de juiste keuze voor dit moment maak. Mocht het werk in de keuken me heel goed bevallen, kan ik altijd nog solliciteren.

      Dank je voor je reactie Tineke

      Verwijderen
  2. Erg leuk dat je stagiaires mag begeleiden! Nu maar hopen dat het beetje gemotiveerde meisjes (of jongens?) zijn, dan is het leuk voor beide partijen. Succes met ze.

    BeantwoordenVerwijderen