woensdag 18 maart 2015

Stemmen

Vandaag mogen we weer stemmen (jippie). Voordat ik van huis vertrok om dochter naar school te brengen, heb ik snel de stempas opgezocht. Andere jaren was er bij dochter op school ook een stembureau. Dit jaar niet meer. Nou ja, dan maar even naar het gemeentehuis, ik wou toch nog een formulier halen waarmee ik dit jaar 400 euro kan terugvragen aan de gemeente.
Bij het gemeentehuis aangekomen bleek die nog verbouwd te worden. En in het vervangende gemeentehuis was niet te stemmen (te klein). Had ik nu maar vooraf gekeken waar de stembureaus zaten. Wel heb ik daar een formulier gevraagd.
Helaas is de gemeente niet zo heel snel, en hadden ze alleen maar formulieren voor het jaar 2014. Bij de balie verwezen ze me door naar een andere locatie van de gemeente. Het was wel een stukje om fietsen, maar ach, voor 400 euro moet je wat over hebben. Daar hadden ze ook geen formulieren, maar kon ze het wel uitprinten. Nu moet ik straks alleen nog even bij de bieb mijn loonstrookje uitprinten. Vorig jaar heb ik dat extra geld gebruikt voor mijn rij examen. Dit jaar wil ik dat geld gebruiken voor een goede fiets voor dochter, omdat ze een 24 inch fiets nodig heeft verwacht ik dat ze daar wel een paar jaar mee kan doen.

Het stemmen heb ik uiteindelijk in het wijkcentrum gedaan. Ik kreeg daar ook twee bloembollen. Die mag dochter morgen gaan planten.

6 opmerkingen:

  1. Ja,vvor 400 euro moet je wel wat over hebben.
    Je kunt er ook gewoon voor gaan werken ipv. je hand op te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat kan ook. Maar ik heb er bewust voor gekozen minder te werken zodat dochter minder naar de opvang hoeft (wat weer belastinggeld scheelt). Ik heb daarbij ook bewust voor gekozen om af te zien van aanvulling door de bijstand, waar ik volgens verschillende hulpverleners recht op had. Als ik door mijn hand op te houden dochter een goede fiets kan geven, ga ik dat niet laten! Die voorziening is er, dan mag ik er ook gebruik van maken!

      Verwijderen
    2. Ik heb wel eens smaakvollere reacties gelezen dan die van Anoniem. Iets met zure druiven, of zo......

      Verwijderen
    3. Jammer dat zo'n opmerking dan anoniem gedaan wordt.

      Verwijderen
  2. oeiii... dat is een valse opmerking!
    Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De eerste opmerking zet helaas de toon voor de vervolgberichtjes... Ik vind dat je het hartstikke goed doet, waar veel mensen nog iets van kunnen leren.
    Voor €400 zou ik ook wat moeite doen, logisch! Helemaal als je het goed kunt gebruiken. ;-)
    En als je gebruik kunt maken van deze regeling, waarom zou je daarover nog verantwoording moeten afleggen? Nergens voor nodig, en gewoon die €400 extra teruggaaf aanvragen!

    Wat goed dat je hebt gestemd, ik ben het totaal vergeten... :-(

    Groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen