maandag 9 maart 2015

Vergunning update

Gister heb ik de aanvraag voor de vergunning gedaan, vandaag werd ik al gebeld door de gemeente. Zo snel heb ik ze nog nooit meegemaakt. De dame aan de telefoon wist me te vertellen dat mijn aanvraag werd afgewezen, de boom is eigendom van de woningbouw, en zij moeten bepalen of het nodig is of de boom wel of niet gesnoeid moet worden. En daarvoor vervolgens een vergunning aanvragen. Maar ik ben als huurder wel verantwoordelijk voor de kosten daarvan. Het klonk als een hoop bureaucratie. Ik vond het ook best krom klinken. Op mijn vraag hoe lang dat ongeveer gaat duren, moest ik wel rekening houden met 6 tot 8 weken. Dan zit die boom alweer in het blad. Ik kon er wel onderuit komen, als ik beloofde niet meer dan 20% te laten snoeien. Dan hoef ik ook geen toestemming aan de woningbouw te vragen.
Wat ik zelf ook niet meer dan redelijk vind, want op elke vraag over de boom tot nu toe hebben ze steeds hetzelfde antwoord, bomen zijn onze verantwoordelijkheid niet, en als je de boom niet had gewilt had je het huis niet moeten accepteren. Ik heb het nieuws aan de buurman verteld,en hij gaat het verder regelen.
Dit is de boom nu.

9 opmerkingen:

  1. \cHet kastje en de muur dus! Sterkte met het verdere verloop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga er geen vergunning meer voor proberen te krijgen. De buurman gaat zich proberen te houden aan de 20%. Ik hou niet van dat bureaucratische gebeuren waar je niks mee opschiet

      Verwijderen
    2. Hoe zouden ze dat zien 20-30-40%? Beetje burgerlijke ongehoorzaamheid ben ik soms wel een beetje voor.

      Of eerst jij wat snoeien en niet aan de buurman zeggen, dan de buurman zijn 20%.

      Verwijderen
  2. Ik heb ook aan die vrouw beloofd om maar 20% te snoeien, maar die boom is zo groot, 10 of 15% extra zullen ze echt niet missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ..wat 'n akelig antwoord :dan had je het huis niet moeten accepteren! Sociaal gezicht van een Woningbouwvereniging, maar niet heus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was ook het antwoord van iemand die zich liep te ergeren dat ik een huis met zo'n "mooie" tuin bezet hield terwijl ik het niet kon onderhouden

      Verwijderen
  4. Ik zou toch voorzichtig zijn om teveel te snoeien. De gemeente weet er nu van en kan zo maar een controle uitvoeren. Zij hebben een programma waarin recente foto's staan van bomen. Ik weet dat dit gebeurd omdat ik zelf bij een gemeente werk (niet op die afdeling maar ik gebruik dat programma voor andere zaken.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet te lang wachten met snoeien dan. De flora- en faunawet komt om de hoek kijken ahum...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit jaar 20% snoeien en volgend jaar weer?
    Zo kom je er ook toch?

    BeantwoordenVerwijderen