maandag 30 maart 2015

Webwinkel-gedoe

Omdat ik veel poppenkleren brei, gaan er hier ook aardig wat knopen doorheen. Knopen vind ik in de winkel of te duur, of niet mooi, daarom kocht ik ze altijd op internet. Ik had één vaste webwinkel met erg leuke knopen, voor 10 cent per stuk.
Ik had al een paar keer een paar kleine bestellingen geplaatst, en elke keer ging dat prima. Daarom durfde ik twee maanden geleden een wat grotere bestelling van 250 knopen te doen.

De knopen heb ik meteen betaald, en een dag later kreeg ik een mail dat één soort knopen binnen twee weken zou binnenkomen. Prima, mijn voorraad was nog niet helemaal op.
Na vier weken had ik niks binnengekregen, en ook niks gehoord. Dus dan maar zelf een mailtje sturen, hoe lang het ongeveer nog ging duren. Dan zou ik weten waar ik aan toe was. Er werd niet op gereageerd. Misschien was de mail niet goed aangekomen. Dus ik heb nog maar een mail gestuurd met dezelfde vraag. Nog steeds werd er niet gereageerd. Na anderhalve week mailen had ik er aardig genoeg van, en heb ik het beste mens een mail gestuurd dat ik haar vier dagen gaf om te reageren, anders zou ik stappen gaan ondernemen. Op de vierde dag kreeg ik een mail dat ik mijn geld terugkreeg, de knopen kon ze niet leveren. Ook prima, dan zoek ik de knopen wel ergens anders.

Alleen het geld kwam niet terug. Vrijdag heb ik een boze mail gestuurd dat ik het te gek vond worden, als ik dinsdag nog niks had zou ik mijn verhaal op opgelet op internet zetten. Nog geen half uur later kreeg ik een mail dat ze het gelijk in orde ging maken.
Zaterdag zaten er tot mijn grote verbazing de knopen bij de post. Fijn, dan was het zo opgelost. Tot ik vanmiddag op mijn rekening keek, ik had het complete bedrag weer terug gekregen.

Ik hou normaal echt niet van dreigen. Als die vrouw op mijn mail had gereageerd, of beter nog, mij zelf een mail had gestuurd om te laten weten dat het langer ging duren was het voor mij ook prima geweest. Ik vind de knopen heel mooi, maar er zit nu een naar gevoel bij. Toch ga ik het geld nog niet terugsturen, ondanks dat ik de knopen nu wel heb. Zodra ik bericht krijg of ik ze alsnog wil betalen ga ik dat doen. Maar geen moment eerder. Ik ben er best klaar mee!

6 opmerkingen:

  1. Nu ligt het initiatief bij haar, lijkt me

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Miss toch je hand over je hart strijken..iedereen maakt fouten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sjonge wat een gedoe zeg. Maar fijn dat je toch de knopen nu hebt.
    Alleen raar dat ze dan ook het geld terugstort naar je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. eerst toch ook veel moeite gedaan om alles in orde te krijgen , en nu ......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een vervelende ervaring. Blijkbaar ging er daar even iets mis.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij de action kan je zakken met ongesorteerde knopen kopen . Ik dacht voor 1,29. Ze zijn op kleur. Ik heb zwart en roodroze en doe er heel veel mee.

    BeantwoordenVerwijderen